המערכת הפוליטית סוערת היום (שלישי) עם היוודע על הריגתם של חמישה חיילים בקרב קשה בבית חאנון. התגובות התחלקו לשניים כאשר רבים מהמפלגות באופוזיציה קראו לסיים את המלחמה, ובקואליציה דווקא דרשו לעצור את הסיוע ההומניטרי הזורם לרצועה ולהמשיך לכתוש את האויב.
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התבטא בצורה מקוממת וכתב בחשבות ה-X שלו: "למען הלוחמים, למען המשפחות שלהם, למען החטופים, למען מדינת ישראל: את המלחמה הזו צריך לסיים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הבהיר כי צריך לשמיד את ארגון הטרור חמאס למען עתיד מדינת ישראל: "הכאב הוא עצום, וכמוהו האמונה בצדקת הדרך, הנחישות להמשיך בה, וההבנה שאין לנו ברירה אלא להמשיך ולהילחם עד להשמדת האויב והשבת הביטחון לאזרחי ישראל לשנים רבות.
"הקוראים מתוך כאב וקוצר רואי לכניעה לאויב ולעצירת הלחימה טרם השמדתו יביאו חלילה לשפך דם רב הרבה יותר בסבבי הלחימה הבאים שיגיעו בוודאות בתוך זמן לא רב. אומה חפצת חיים ואוהבת חיים נדרשת לנחישות, לכח רצון ולעקשנות גדולים משל אויביה".

עם זאת סמוטריץ' דרש את עצירת הסיוע ההומניטרי ולהמשיך לכבוש את רצועת עזה: "אני קורא לראש הממשלה ולרמטכ"ל לעצור באופן מידי את איוולת הכנסת הסיוע לאויב הנלחם עם כוחותינו והורג בלוחמינו, לכתר את אזורי הלחימה ולהתיש את האויב הנמצא בהם בטרם יפגוש את לוחמינו הגיבורים.
"בנוסף אני דורש להודיע כי כל שטח שנכבש ומטוהר מטרור בדם לוחמינו לא ינטש. זה לא מוסרי ולא הגיוני, גם לא במסגרת עסקת חטופים, לאפשר לאויב להתבסס בשטח מחדש ולסכן שוב את לוחמינו בצורך לכבוש אותו שוב ושוב. ככה לא מנצחים מלחמה. עם ישראל חי. חזק. ובעזרת השם ינצח!".

בן גביר יצא גם הוא בקריאה לראש הממשלה ודרש להפסיק את המו"מ עם חמאס: "אני קורא לראש הממשלה להחזיר באופן מיידי את המשלחת שיצאה לשאת ולתת עם מרצחי החמאס בדוחא. עם מי שרוצח את לוחמינו לא צריך לשאת ולתת – צריך לכתוש אותו עד דק, להרעיב אותו למוות ולא להנשים בסיוע הומניטרי שנותן לו חמצן. מצור מוחלט, כתישה צבאית, עידוד הגירה והתיישבות – אלו המפתחות".
יאיר גולן גולן קרא גם הוא לסיום המלחמה: "אני שולח תנחומים מעומק הלב לבני משפחותיהם של הנופלים ומשתתף בצערם העמוק. כבר 641 ימים ש-50 חטופים מוחזקים בשבי החמאס. כבר 21 חודשים שהבנים והבנות שלנו נלחמים ברצועת עזה. כבר היום מוכרחים להוציא לפועל עסקת חטופים כוללת, להשיב את אחינו ולסיים את המלחמה".

ליברמן תקף את הממשלה ואמר כי היא מהווה "סכנה לביטחון ישראל: "ממשלת השבעה באוקטובר מממנת את חמאס מכספי הציבור, במשאיות עמוסות "סיוע", ואז שולחת את טובי בנינו להילחם במחבלים מחוזקים ומצוידים. הממשלה הזאת היא סכנה אמיתית לביטחון ישראל, וחייבת ללכת הביתה".

מוקדם יותר היום, צה"ל התיר לפרסום כי חמישה לוחמים נפלו בקרב בבית חאנון, 14 חיילים נוספים נפצעו, מתוכם שניים באורח קשה. הלוחמים נפגעו במסגרת התקפה חטיבתית של החטיבה הצפונית במרחב בית חאנון שבצפון רצועת עזה.
