מפקד פיקוד המרכז חתם אתמול (שני) על ארבעה צווי החרמה והריסה לבתיהם של ארבעה מחבלים שהיו מעורבים בשלושה פיגועי ירי שונים בשנה האחרונה, בהם נרצחו חיילים ואזרחים. הצווים נמסרו לבתיהם, אולם באפשרות משפחות המחבלים להגיש עתירה נגד הצווים.
הצווים נמסרו לבתיהם של מחמד נזאל ומחמד זכארנה בקבאטיה. השניים ביצעו ב-6 בינואר 2025 פיגוע ירי חמור בשתי זירות על כביש 55, סמוך לכפר פונדוק. בפיגוע נרצחו אלעד וינקלשטיין, רחל כהן ועליזה רייז הי"ד.

צו החרמה והריסה נוסף נמסר לביתו של מחמד דראגמה בטובאס. במהלך היתקלות, ב-4 בפברואר 2025 המחבל ביצע ירי לעבר לוחמי צה"ל בבולם תייסיר, בעקבותיו נהרגו רס"ם במיל' עפר יונג ורס"ם במיל' אברהם צבי פרידמן הי"ד, ונפצעו שמונה לוחמים נוספים מתוכם שניים באורח קשה.
צו החרמה והריסה נמסר לביתו של ואאל לחלוח בקבאטיה. המחבל ביצע, ביחד עם מחבלים נוספים, פיגוע ירי חמור בצומת מחולה ב-11 באוגוסט 2024. בפיגוע נרצח יהונתן דויטש הי"ד, ונפצע אדם נוסף.
