גורם בארגון הטרור הרצחני חמאס אמר היום (שני) בראיון לערוץ הקטרי "אל-ג'זירה" כי מחבלי חמאס תפסו מכשירי ריגול של כוחותינו, שהוסלקו לעזה, בסיוע משת"פים. לדבריו, הם פורקו וחמאס משתמש בהם מחדש לפעולות טרור. עוד הוא הוסיף, כי נתפסו מכשירי ריגול כאלה ליד מקום "מסירת" החטופים לצה"ל במהלך העסקה השנייה.
לדבריו, הוטמנו במקומות שונים בעזה מכשירי האזנה והקלטה שמשדרים מודיעין לכוחותינו. "השתמשנו מחדש בציוד צבאי ומודיעיני שנתפס", טען הגורם כי כעת בחמאס עושים שימוש בציוד הישראלי.
כמו כן, הוא הביא מספר דוגמאות למכשירים שנתפסו. אחד המכשירים משדר ומקליט וידאו, והוסווה בין הריסות מבנים "באזור חיוני"; מכשיר ריגול נוסף הוטמן בתוך גוש בטון בחצר בית חולים בדרום רצועת עזה כדי לאסוף שיחות של אזרחים.

הוא ציין כי כדי לשמר את הסוללה, "האויב" (ישראל) נמנע מצילום וידאו עם המצלמות ומצלם רק תמונות באמצעות החיישן. המכשיר תופס תמונות וסרטונים באמצעות חיישני תנועה יומם ולילה, ומשדר אותם למודיעין הישראלי. לדבריו, מצלמה תיעדה את הרגע בו "ילדה נהרגה בעת שניסתה לחצות מדרום עזה לצפון עזה".
הגורם בארגון הטרור הרצחני מסר גם כי מכשיר מעקב עם שבב נתפס סמוך לאתר בו נמסרו החטופים בעסקה השנייה. עוד נאמר כי המכשירים שנתפסו הועברו לפירוק ושימוש מחדש על ידי מחבלי חמאס. "מכשיר האזנה ממולכד שהוסווה כמיכל פלסטיק בלוי פורק ליד מקלט בעיר עזה", טען הגורם.

מהנדסי חמאס הצליחו "לנטרל ולפרק את המכשיר, לקבוע את מנגנון פעולתו ולחשוף את מטרת השתלתו". עוד הוא טען כי בידי חמאס סרטון החושף את תפיסת מכשיר הריגול המוסווה בתוך גוש בטון שהוטמן על ידי סוכן בדרום רצועת עזה.
