accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

ברקע החשש מחידוש מלחמת הסחר: וול סטריט ננעלה בירידות

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יא תמוז ה'תשפה (07.07.25)

1

like

0

dislike

שווקי המניות בארה"ב ננעלו היום בירידות לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגביר את הלחץ על שותפות סחר עיקריות באמצעות איום בהטלת מכסים חדשים - ובהם מכסים של 25% על יבוא מיפן ומדרום קוריאה שייכנסו לתוקף ב־1 באוגוסט


שווקי המניות בארה"ב ננעלו היום (שני) בירידות לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגביר את הלחץ על שותפות סחר עיקריות באמצעות איום בהטלת מכסים חדשים – ובהם מכסים של 25% על יבוא מיפן ומדרום קוריאה שייכנסו לתוקף ב־1 באוגוסט.

מדד דאו ג'ונס ירד ביותר מ־400 נקודות (כמעט 1%), מדד S&P 500 ירד ב־0.8%, ומדד נאסד"ק, שמורכב ברובו ממניות טכנולוגיה, ירד בכ־0.9%. מניית טסלה בלטה בירידות בעקבות דיווחים על תוכניתו של המנכ"ל אילון מאסק להקים מפלגה פוליטית.

maximize-image
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

הירידות מגיעות לאחר שטראמפ פרסם ברשת Truth Social מכתבים רשמיים שהועברו לראשי ממשלות יפן ודרום קוריאה, ובהם הכריז על מועד המכסים הצפוי. מאוחר יותר שלח מכתבים דומים גם למנהיגי מדינות נוספות ובהן דרום אפריקה ומלזיה, תוך איום במכסים בשיעורים של בין 25% ל־40%.

במקביל, טראמפ הזהיר כי כל מדינה שתתמוך ב"מדיניות האנטי־אמריקאית של מדינות בריקס" תתמודד עם תוספת מכס של 10%. הוא הדגיש: "לא יהיו יוצאים מן הכלל למדיניות זו". האזהרה פורסמה לאחר שמדינות בריקס, ובהן סין והודו, הביעו ביקורת על מדיניותו במהלך פסגה שנערכה בסוף השבוע.

הצעדים האחרונים מעוררים חשש גובר בשווקים מהתנגשות מסחרית נרחבת, כאשר מדינות מנסות להגיע להסכמות עד ה־9 ביולי – אז תסתיים ההשהיה שהכריז טראמפ באפריל. לפי שעה, הושגו הסכמים רק עם בריטניה ווייטנאם, ולצדם מסגרת לקראת הסכם עם סין.

שר האוצר סקוט בסנט אישר לצד טראמפ כי הודעות רשמיות על שיעורי המכס יישלחו עוד השבוע, אך המכסים עצמם ייכנסו לתוקף רק בתחילת אוגוסט.

במקביל, עונת הדוחות לרבעון השני נפתחת השבוע – עם פרסום דוח חברת דלתא ביום חמישי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News