שליח ארה"ב ללבנון, טום ברק, הביע שביעות רצון מהתגובה שהעבירה ממשלת לבנון להצעת וושינגטון לפירוק חיזבאללה מנשקו, במסגרת מגעים בתיווך אמריקני שנועדו להביא לסיום הסכסוך עם ישראל ולייצב את לבנון פוליטית והכלכלית, כך לפי דיווח שמתפרסם הערב (שני) בסוכנות הידיעות האירופאית "euronews".
במהלך פגישה שקיים בארמון הנשיאות מדרום לביירות, שהתקיימה על רקע חשש מחידוש הלחימה מול ישראל, אמר שליח ארה"ב טום ברק כי ארה"ב והנשיא דונלד טראמפ מוכנים לסייע ללבנון להשתנות – אך הבהיר: "אם אתם לא רוצים שינוי – אין בעיה. שאר האזור נע במהירות גבוהה".

הצעת הפירוק הוגשה בחודש שעבר וכוללת גם רפורמות כלכליות שנועדו לחלץ את לבנון מהמשבר העמוק ביותר בתולדותיה, שנגרם בשל שחיתות וניהול כושל מצד ההנהגה המקומית. ברק קרא ללבנון לאמץ את המודל הסורי לאחר נפילתו של בשאר אל-אסד, והבהיר כי ארה"ב תסייע למנהיגות חדשה שתפעל לשיקום המדינה.
ישראל דורשת פירוק מלא של חיזבאללה בכל שטחי לבנון. מאז הפסקת האש בנובמבר חיסל צה"ל כ-250 מחבלי חיזבאללה והרג מאות נוספים בתקיפות אוויריות על מחסני אמל"ח, משגרים ותשתיות צבאיות של הארגון.

כזכור, רק אתמול בערב תקף חיל האוויר יעדים של חיזבאללה בדרום ומזרח לבנון. בצה"ל אמרו כי התקיפות פגעו בתשתיות קריטיות ששימשו את ארגון הטרור. במקביל, מנהיג חיזבאללה נעים קאסם חזר על עמדתו כי הארגון לא יתפרק כל עוד ישראל לא תיסוג לחלוטין מדרום לבנון.
למרות דרישות חיזבאללה, נשיא לבנון ג'וזף עאון הודיע כי כוחות הצבא הלבנוני לאורך הגבול יתוגברו ל-10,000 חיילים, וכי רק חיילים לבנונים וכוחות יוניפי"ל יורשו לשאת נשק בצד הלבנוני של הגבול – דרישה עקבית של ישראל.
