פסגת נתניהו-טראמפ יוצאת לדרך: ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, צפויים להיפגש הלילה (בין שני לשלישי) בבית הלבן. על הפרק שורה של נושאים חשובים ובראשם המגעים לעסקת חטופים, המאבק בגרעין האיראני, והרחבת הסכמי אברהם.
עסקת חטופים בטווח השבוע
הנושא הבוער ביותר על הפרק הוא עסקת החטופים, שמעוררת דאגה בישראל, והפסקת הלחימה ברצועת עזה. במקביל לדיונים בוושינגטון, מתנהל משא ומתן עקיף בין ישראל לחמאס באמצעות המתווכות בדוחה.

צוות המשא ומתן הישראלי עדכן את ראש הממשלה כי האווירה במגעים חיובית. הנשיא טראמפ עצמו הביע אופטימיות ואמר: "אני חושב שישנו סיכוי טוב שתהיה לנו עסקה עם חמאס במהלך השבוע הקרוב, שנוגעת לחלק גדול למדי מהחטופים. אנחנו חושבים שנבצע את זה בשבוע הזה".
לקראת הטיסה, הבהיר ראש הממשלה נתניהו את הקווים האדומים של ישראל: "אנחנו נחושים להחזיר את כולם, ונחושים גם להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. זה אומר שאנחנו לא נרשה מצב שיהיו עוד חטיפות, עוד רציחות, עוד עריפת ראשים, עוד פלישות. וזה אומר דבר אחד: חיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס. החמאס לא יהיה שם".

"מפגש מנצחים" מול איראן
המפגש בין נתניהו לטראמפ הוא גם מפגש של "מנצחים" – שני המנהיגים שהובילו מהלך מהיר ומבריק נגד תוכנית הגרעין האיראנית, שגולת הכותרת שלו הייתה הפצצת מתקני הגרעין בפורדו על ידי מטוסי B-2.
טראמפ הצהיר כי הוא חותר להגיע להסכם מדיני חדש מול טהרן, אך הבהיר את תנאיו: "אחד הדברים הוא כנראה עסקה קבועה עם איראן. כמובן שהם יצטרכו לוותר על כל הדברים שמוכרים לכולנו היטב". לדבריו, תוצאות המתקפה הקודמת הביאו, לפי כל ועדות האנרגיה האטומית, ל"השמדה מוחלטת וגמורה".

הרחבת הסכמי אברהם
נושא מרכזי נוסף שצפוי לעלות בפסגה הוא הרחבת הסכמי אברהם. על פי הדיווחים, ישנה שורה של מדינות המעוניינות להצטרף להסכמים, אך הן יושבות על הגדר וממתינות לראות מה יעלה בגורל הלחימה בעזה. ההערכה היא שאחרי הביקור של נתניהו, תתבהר התמונה לגבי המדינות שיצטרפו להסכמים כבר בשלב מוקדם.
הפסגה השלישית בין שני המנהיגים אמורה להביא לפריצת דרך מדינית, להדק עוד יותר את הקשרים בין ישראל לארצות הברית, וגם בין שני האישים. הלילה, בארוחת הערב שתיערך הרחק מהתקשורת, יתברר לאן פניהם של המנהיגים מועדות.
