מקורות בארגון הטרור הרצחני חמאס אמרו לעיתון הסעודי "א-שרק אל-אוסט" כי המשא ומתן בדוחא "רציני יותר" בהשוואה לפעמים קודמות, ותיתכן הפסקת אש כבר מחמישי, אם הדרישות של ארגון הטרור ייענו.
המקורות טענו כי המו"מ המתקיים בימים אלה "רציני יותר מניסיונות קודמים, שהתאפיינו בחוסר רצינות מצד ישראל וארצות הברית". מקור הוסיף כי הלחץ האמריקאי מסייע בכך, "למרות שקשה לחזות את התוצאה, אנו יכולים להיות אופטימיים לגבי אפשרות הצלחתה, במיוחד לאור הלחץ האמריקאי הברור שמטרתו להגיע להסכם בקרוב".

בניגוד לדיווחים: "מתקיימים מגעים לעסקה – גם ברגעים אלה"
שיחות המו"מ בין המשלחת הישראלית לחמאס בדוחא החלו ביום ראשון. בעוד ברויטרס דווח כי המו"מ הגיע למבוי סתום, לפי המקורות הודגש כי "המשא ומתן לא נתקע, הוא עדיין נמשך, ועשוי להימשך מספר ימים". מקור אחד הסביר כי "לא ניתן לתאר אותו, לפחות לעת עתה, כ'שלילי', והמגשרים עושים מאמצים כדי להצליח ולהגיע להסכם בהקדם האפשרי".
הם הוסיפו: "אם המשא ומתן יתקדם בחיוב, ניתן יהיה להכריז על כניסת ההסכם לתוקף ביום חמישי", וטענו, "העניין תלוי בעיקר בהיענות "הכיבוש" הישראלי לדרישות "ההתנגדות" הפלשתינית, המייצגות את זכויות הפלשתינים, ובמיוחד בכל הנוגע לחופש כניסת סיוע הומניטרי, נסיגה מלאה והדרגתית מרצועת עזה, והבטחת הפסקה סופית של מעשי האיבה".
יש לציין כי המקורות לא סיפקו כל מידע בנוגע לנושאים המהווים מכשול בדרך לעסקה, והעדיפו "להשאיר את הדיון על כל מכשול עד שנמתין לתוצאה בשעות או בימים הקרובים".
