הרמטכ״ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים היום (שני) סיור שטח והערכת מצב בלב חאן יונס שבדרום רצועת עזה, כחלק ממבצע "מרכבות גדעון". במהלך הביקור, שנערך יחד עם בכירי המטכ"ל ומפקדי הגזרות הלוחמות, עמד הרמטכ"ל מקרוב על התקדמות הלחימה והביע הערכה לפעילות הכוחות בשטח..
במהלך הערכת מצב שהתקיימה בשטח, שיבח הרמטכ"ל את ההישגים בשטח והדגיש את תמונת הניצחון: "כל הדרכים מובילות למקום אחד. כל האופציות שאנחנו מציגים ושאנחנו דנים עם הדרג המדיני, יש להן מטרה אחת: השבת החטופים והכרעה".

לדבריו, צה"ל פועל כעת בכל הגזרות: "הלילה, במקביל לתקיפות בעזה, פעלנו גם בתימן ובלבנון. באיראן, אנחנו מנטרים את ההישגים. המוקד כעת בעזה, ופה אנחנו מתקדמים לניצחון."
הרמטכ"ל ציין כי מבצע "מרכבות גדעון" מתקדם על פי התכנון, וכי חמש אוגדות פרוסות בשטח ונמצאות בהתקפה ובהגנה בו זמנית, "יש פה סד"כ שמספיק לביצוע המשימה. אתם הבאתם הישגים מרשימים, אלו ההישגים הגדולים ביותר שהיו מאז 'חרבות ברזל'".
לפי נתוני צה"ל, למעלה מ-1,300 מחבלים חוסלו מאז תחילת המבצע, כולל בכירי חמאס, בהם יחיא סינוואר, אחמד שבאנה ואחרים. תשתיות טרור, במיוחד תשתיות תת-קרקע, הושמדו בהיקף רחב, והכוחות בשטח מייצרים הזדמנויות חדשות, שמשמשות בסיס לדיונים אסטרטגיים מול הדרג המדיני.
בעניין השבת החטופים אמר הרמטכ"ל כי הנחישות לא נחלשת: "אנחנו דבקים במטרות, חטופים, הכרעת חמאס, החזרת היישובים לביטחון. לא נוותר על אף אחת מהמטרות האלה".
זמיר הוסיף מסר ישיר ללוחמים: "תתעלמו מרעשי רקע. אנחנו יציבים, נחושים, ממוקדים. העיניים שלנו למטרות, ואתם אלה שמובילים אותנו לשם".
לסיום, זמיר חיזק את הכוחות בשטח ואמר: "כלל ההישגים הם בזכותכם, המפקדים, הלוחמים, אנשי המודיעין, ההנדסה, השריון, החי"ר. אנחנו מובילים פה להכרעה אמיתית. נמשיך לפעול, עד לניצחון".
