האם חסרים באקדמיה הישראלית מרצים לרפואה? זו שאלה ששואלים את עצמם לא מעט סטודנטים שלומדים היום בבית הספר לרפואה בהדסה של האוניברסיטה העברית.
הסיבה לכך היא מרצה בשם ד"ר אידריס אלבכרי. ד"ר אלבכרי הוא רופא פלסטיני-קנדי. הוא אמנם נולד בירושלים, אבל מזה שנים חי בקנדה ואף עמד בראש ארגון מוסלמי קנדי המסייע לתושבי עזה. בימים אלה הוא מרצה בפני מאות סטודנטים בפקולטה לרפואה בהדסה וגם במכללת שערי מדע ומשפט.

ד"ר אלבכרי לא מסתיר את עמדותיו האנטי-ישראליות. הוא מאשים את ישראל באפרטהייד, טיהור אתני ונכבה מתמשכת.
לפני מספר שנים הואשם ד"ר אלבכרי על ידי ארגונים יהודיים בקנדה בכך שהשתתף באירוע אנטישמי באוניברסיטת מניטובה – אירוע שהאוניברסיטה נאלצה להתנצל עליו. מדובר באירוע שבו המארגנים ביכו את העברת השגרירות האמריקאית לירושלים.
במאמר שפרסם טען ד"ר אלבכרי כי ישראל היא תוצאה של קולוניאליזם התנחלותי, מפעל ציוני שיצר טיהור אתני, וכי הוא פסימי מאוד לגבי שינויים בישראל – בגלל אלימות המתנחלים והנכבה המתמשכת, כלשונו.
ישנם לא מעט מרצים שאפשר להגדיר אותם כאנטי-ישראלים שצמחו מתוך האקדמיה הישראלית. רק לאחרונה חתמו מעל אלף מרצים מכל האוניברסיטאות על עצומה המאשימה את לוחמי צה"ל בפשעים נגד האנושות.
אך מאות הסטודנטים באוניברסיטה העברית ובמכללת שערי מדע ומשפט הלומדים אצל ד"ר אלבכרי יכולים רק לתהות: אם כבר יש לא מעט אנשי אקדמיה רדיקליים באוניברסיטה – מדוע מוסדות אקדמיים פועלים לייבא מבחוץ גורמים אנטי-ישראלים כמו ד"ר אלבכרי?

בית חולים הדסה: המרצה יושעה עד הבירור בעניינו
מבית החולים הדסה נמסר בתגובה: "הנושא לא היה מוכר בבית החולים ולא התקבלו תלונות בהדסה משום גורם מאז שהחלה העסקת העובד. כמרכז רפואי ציוני הפועל למען כל תושבי ישראל, אנו רואים את תוכן הדברים שהובאו לידיעתנו כעת בחומרה. לאור מידע זה הוחלט לבצע בירור עם העובד. עד לסיום הבירור העובד יושעה מעבודתו בבית החולים."
מהאוניברסיטה העברית לא נמסרה תגובה
