טיקטוק עשויה להיסגר בארצות הברית ולהתחלף באפליקציה חדשה, הצפויה להיות מושקת ב-5 בספטמבר. כך לפי דיווח של The Information. הצעד מגיע כחלק מהמאמצים לעמוד בדרישות חוק הגנת האמריקנים. החוק עוסק ביישומים בשליטת יריבים זרים, ונכנס לתוקף בינואר השנה.
לפי הדיווח, ממשל טראמפ מתקרב להסכם למכירת טיקטוק לקבוצת משקיעים לא סיניים. בין המשקיעים נמצאת גם חברת הטכנולוגיה אורקל. הבעלים הנוכחי של טיקטוק, ByteDance, ישמור על אחזקה מינורית באפליקציה. עם זאת, כל עסקה תדרוש אישור מממשלת סין. סין ממשיכה להתמודד עם ממשל טראמפ בסוגיות סחר ותעריפים.

לפי מקורות, צוות טיקטוק עובד על גרסה חדשה של האפליקציה, שמכונה "M2". האפליקציה החדשה צפויה להחליף את הגרסה הנוכחית בחנויות האפליקציות בספטמבר, כאשר זו המקורית תוסר בהדרגה ותפסיק לפעול לחלוטין עד מרץ 2026.
הצעד מגיע לאחר שממשל טראמפ העניק בחודש שעבר הארכה שלישית – שנויה במחלוקת מבחינה משפטית – לאיסור על טיקטוק בחנויות האפליקציות בארה"ב, שתפוג באמצע ספטמבר.

במקביל, דיווח של ה-Wall Street Journal מציין כי אורקל הגיעה להסכם חדש עם הממשל הפדרלי, המעניק הנחה של 75% על תוכנות מורשות ומספק תשתית ענן לממשלה כולה – הסכם ראשון מסוגו.
השינויים מגיעים לאחר שטיקטוק נסגרה לשירות בארצות הברית למשך יום אחד בלבד מאז כניסת החוק לתוקף, והם משקפים את המאמצים המתמשכים למצוא פתרון שיאפשר את המשך פעילותה של הפלטפורמה תחת תנאים חדשים.
