השריפה שהתפשטה אתמול (ראשון) סמוך ליישוב אפרת בגוש עציון היא תוצאה של הצתה מכוונת, כך עולה מחקירה של כבאות והצלה לישראל. מדובר באירוע נוסף בשרשרת הצתות שאירעו בשבועות האחרונים ברחבי יהודה ושומרון.
השריפה באפרת פרצה אתמול והתפשטה במהירות בכמה חזיתות. "כעשרה צוותי כיבוי פעלו במקום", תיאר סגן טפסר תמיר ארז, מפקד מרחב יהודה. "לוחמי האש נתנו מענה מהיר ומקצועי על מנת לבלום את התפשטות האש לעבר בתי היישוב". רק לאחר מספר שעות של לחימה עיקשת בלהבות הושגה שליטה מלאה.
במקביל לפעולות הכיבוי, החלה חקירה מיידית בשטח. רב רשף אלירן צרויה, ראש ענף החקירות במחוז יו"ש, מסר: "כבר עם קבלת הדיווח עלה חשד להצתה. למקום נשלח חוקר שריפות שאסף ממצאים וביצע מספר פעולות חקירה. עם סיום החקירה, קבע החוקר בצורה חד משמעית כי מדובר בהצתה".

בכבאות והצלה מדגישים כי אין מדובר באירוע בודד. לדברי סגן טפסר ארז, מדובר בדפוס פעולה שחוזר על עצמו: "בשבועות האחרונים אירעו מספר שריפות אשר לאחר חקירה נקבע כי מדובר בהצתה". בין האירועים הבולטים: שריפה שכילתה עשרות דונמים ביישוב בת עין, ושריפת ענק סמוך ליישוב מיצד, שם נשרפו כ-600 דונם והוזנקו מטוסי כיבוי.
בנוסף, באחד המקרים אף הושלכו בקבוקי תבערה על כבאית שהייתה בדרכה חזרה מכיבוי שריפה. למרות הסיכון וההתמודדות עם טרור ההצתות, ארז מדגיש את נחישותם של הלוחמים: "לוחמי האש ממרחב יהודה בפרט וממחוז יו"ש בכלל ימשיכו לפעול ככל שיידרש והיכן שיידרש על מנת לתת מענה מציל חיים".
