accessibility-icon
share-icon
השר בן גביר בוועידת הריבונות | קרדיט: שידורי ערוץ 14

בן גביר: "הצהרות על ריבונות בתמורה לעסקת כניעה? לא מוכן!"

שירה קריפס

שירה קריפס

יא תמוז ה'תשפה (07.07.25)

7

2

like

0

dislike

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא בוועידת הריבונות של ערוץ 14 לשר סמוטריץ' להצטרף אליו בלחץ משותף על ראש הממשלה לעצירת הסיוע ההומניטרי לעזה • בן גביר הדגיש שלא יקבל "עסקת כניעה" עם חמאס, בתמורה להצהרות על ריבונות ביהודה ושומרון


השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התארח היום (שני) בוועידת הריבונות של ערוץ 14. בריאיון לבועז גולן ומוטי קסטל תקף את מדיניות הסיוע ההומניטרי לעזה, וקרא לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' להצטרף אליו בלחץ משותף על ראש הממשלה לשנות את המדיניות. לדבריו, לבד אין לו מספיק כוח פוליטי כדי לחולל את השינוי.

לדברי בן גביר: "אמרו שגרגר לא ייכנס לידי חמאס, ואז נכנסו הרבה יותר גרגרים. אני קורא לשר סמוטריץ', ועדיין לא מאוחר, בוא איתי לראש הממשלה ונאמר בצורה מפורשת: זה לא".

maximize-image
images-count1+
סיוע הומניטרי לעזה | צילום: פלאש 90

עוד הוסיף השר: "אני לא בא לאיים ולא לפרק, אבל עם 14 מנדטים, אפילו 13, יש לנו כוח פוליטי לדרוש. כבר פרשתי מהממשלה בגלל עסקה מופקרת – ויתרתי על משרדים ותקציבים של מיליארדים. עשיתי את זה בשביל האמת שלי. שישה מנדטים זה לא מספיק לשינוי ולכן אני אומר לסמוטריץ', בוא איתי, כי המציאות הזו של הומניטרי ועוד הומניטרי מסכנת את החיילים שלנו. אם נשלב זרועות – אנחנו מנצחים".

בנוגע לסוגיית הריבונות הדגיש בן גביר: "אני לא אהיה מוכן לעסקת כניעה בעזה בלי עידוד הגירה וללא מיטוט חמאס. שלא יציעו לי בתמורה הצהרות על ריבונות ביהודה ושומרון – זה לא יקנה אותי. אני רוצה ריבונות אמיתית ומוחלטת, ומיטוט מוחלט של חמאס".

maximize-image
images-count1+
כוחותינו בעזה | צילום: דובר צה"ל

לסיום התייחס בן גביר למתווה ויטקוף להפסקת אש: "זו טעות עצומה, אתה נותן לחמאס חמצן להתאושש. כמו שלא היית עוצר את המלחמה בנאצים כדי לשחרר שבויים ואחר כך ממשיך – גם כאן צריך לגמור את העבודה, יש חיילים מצוינים שם. אני לא ראש ממשלה ואין לי 30 מנדטים, אבל כשאני אומר משהו – זה בינגו וזה בסלע, אני תמיד עומד במילה שלי".

עקבו אחרינו גם ב-Google News