שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הדגיש היום (שני) בריאיון לבועז גולן ומוטי קסטל בוועידת הריבונות של ערוץ 14 כי ריבונות זו ההכרעה היחידה ביהודה ושומרון: "אחרי שבעה באוקטובר, אני חושב שאין הרבה אנשים שפויים במדינת ישראל שחושבים שאפשר לברוח מיהודה ושומרון".
"הרי מה זה מדינה פלשתינית, כן, האיוולת הזאת?" הסביר סמוטריץ', "זה לקחת את עזה, להכפיל פי 20 בגודל, לשים אותה בשטח ששולט גיאוגרפית-טופוגרפית על רוב שטחה של מדינת ישראל – אין אחד שלא מבין שאסור לעשות את זה".

בתחילת דבריו, התייחס שר האוצר לדבריו המזעזעים של ח"כ אביגדור ליברמן, לפיהם הלוחמים בעזה נפלו על מזבח שימור הקואליציה: "כמה אתה יכול להיות אטום ולפגוע במשפחות שכולות ובאנשים שאיבדו את כל היקר להם?"
עוד התייחס השר סמוטריץ' לעסקת החטופים הנרקמת: "אני חושב שהעסקה הזאת היא רעה. צריכים לממש את המומנטום הענק עכשיו של הניצחון באיראן, לפרק את הצורה לחמאס, לגמור את הדבר הזה מהר ולסיים את המלחמה – אבל בניצחון שלנו ובתבוסה מוחלטת שלהם. אני חושב שזו טעות לעצור עכשיו, אבל גם אם עוצרים – להישאר במקומות שאותם כבשנו בדמים מרובים, תרתי משמע".
