נדיה מטר ויהודית קצובר, המייסדות של תנועת "הריבונות", התארחו היום (שני) בוועידת הריבונות של ערוץ 14 והתייחסו לחשיבות של החלת המהלך ביו"ש. לדבריהן, אי החלת הריבונות אחרי מלחמת ששת הימים הביאה עלינו את אוסלו. השתיים החלו לעסוק במאבק תודעתי במקום במאבק בשטח, על מנת לייצר מציאות חדשה.
קצובר סיפרה שהכירה את מטר בגוש קטיף "החלטנו שלא עוד גוש קטיף, לא עוד גירוש ולא עוד שבירה שנוגעת לארץ ישראל". לדבריה, הן החלו יחד לגאול אדמות בגוש עציון. "ראינו בנתיים שהערבים משתלטים ומשתלטים על האדמות. הכסף שלנו ושלהם לא מדביק אחד את השני. אמרנו שאי אפשר כך. חייבים להחיל ריבונות. ולשים סוף למי שייכת הארץ הזו.
"זה שורש הסיכסוך. והארץ הזו שייכת לנו על פי התנ"ך הישן והטוב שלנו. וצריך לשים על זה פעם אחת ולתמיד חותמת מדינית על ההתיישבות ועל כל מרחבי ארץ ישראל שזה שלנו. החלטנו שאנחנו עושים מאבק תודעתי שהוא מאוד מאוד קשה, לעומת מאבק בשטח שניתן להראות בו תוצאות".

מטר ציינה כי מאז הקמתה של מדינת ישראל "אף פעם לא ניצחנו עד הסוף. ניצחנו ניצחונות צבאיים מדהימים, אבל לא סיימנו את ההכרעה עם ניצחון דיפלומטי. היום אנחנו אוכלים את הפירות הנוראיים של מלחמת ששת הימים. ניצחנו ניצחון מדהים. רצו לחסל אותנו, וחזרנו ליהודה ושומרון, עזה וירושלים ולא החלנו ריבונות. השארנו וואקום".
הסטטוס המשפטי לא הוכרע וברגע שאתה לא מכריז על ריבונות על כל השטח, אתה נותן פתח לשני דברים. א. לשקר של עם פלשתיני, פתאום מישהו אחר אמר אהה היהודים לא מכריזים אז זה באמת שלנו. קם השקר של עם פלשתיני שכאילו יש להם זכויות. ודבר שני קמו אנשים שאמרו אין פה ריבונות אז בואו נמצא פתרון. כך קם האסון של אוסלו. אמרנו בגוש קטיף ואמרנו כל עוד לא תהיה פה ריבונות, תהיה פה טרגדיה". מטר הוסיפה כי "כל דקה שאנחנו פה באולפן איבדנו עוד גבעה".

ועידת הריבונות של ישראל בערוץ 14 עוסקת בהחלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון. הדרישה להחלת ריבונות קיבלה תאוצה לקראת נסיעתו המתוכננת של ראש הממשלה לוושינגטון.
כל שרי הליכוד ויו"ר הכנסת פנו במכתב משותף לנתניהו בדרישה "לאשר בממשלה החלטה על החלת הריבונות וזאת עד לסיום מושב הקיץ של הכנסת". במכתבם טענו כי "לאחר ההישגים ההיסטוריים של מדינת ישראל… יש להשלים את המלאכה ולהסיר את האיום הקיומי מבית, ולמנוע טבח נוסף בלב הארץ".
