accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

צה"ל תקף בתימן שוב: האם זה יעצור את החות'ים? התשובה היא לא

נועם אמיר

נועם אמיר

יא תמוז ה'תשפה (07.07.25)

36

14

like

0

dislike

בפועל צה"ל לא מצליח לעצור את השיגורים מתימן, זאת על אף התקיפות העצימות באזור • מדוע ישראל לא הולכת על המשגרים ועל מחסני הטילים? התשובה לכך היא שאין לנו מודיעין מספיק טוב על היעדים הללו • הדבר נובע בעיקר בגלל חלוקת היכולות של אמ"ן ומוסד שעסוקים בזירות בעלי עדיפות גבוהה יותר


צה"ל תקף הלילה כמה יעדים של הח'ותים בתימן אבל בפועל לא מצליח לעצור את השיגורים. הח'ותים מסיבה שאינה ברורה מוכנים לשלם מחירים כבדים תמורת ההזדהות שלהם עם עזה, אבל לא היו מוכנים לשלם מחירים כאלו עבור ההזדהות עם המממנת הגדולה והעיקרית שלהם איראן.

ישראל מצידה מפגינה כושר התקפי לא רע בכלל, ביחס לתקיפות הראשונות. המטרות כבר הרבה יותר איכותיות. אך אחת השאלות שעולות מהתקיפות היא מדוע ישראל לא הולכת על המשגרים ועל מחסני הטילים? התשובה לכך היא שאין לנו מודיעין מספיק טוב על היעדים הללו.

maximize-image
כוחותינו יוצאים לתקוף בתימן | צילום: דובר צה"ל

זה לא בגלל היכולת להביא מודיעין זה בעיקר בגלל חלוקת היכולות של אמ"ן ומוסד שעסוקים בזירות בעלי עדיפות גבוהה יותר.

לישראל אסור לוותר לח'ותים, והמטרה היא להמשיך ולאסוף מודיעין טוב כולל של ראשי הארגון הקיקיוני הזה. אם הח'ותים ימשיכו לירות טילים אנחנו בסוף נגיע למטרות הרבה יותר משמעותיות כולל בכירי ההנהגה, מחסני טילים והמשגרים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News