תושב חולון ותושבת פתח תקוה, בשנות ה־30 לחייהם, נעצרו היום (שני) בחשד שהתחזו לנציגי חברות סלולר והונו אזרחים באמצעות קוד סודי שנשלח למכשיריהם. לפי החשד, השניים שכנעו את הקורבנות למסור להם את הקוד בטענה שמדובר בתיקון "תקלה", ולאחר שקיבלו את הגישה, השתלטו על המכשירים מרחוק וגנבו סכום כולל של כמיליון שקלים.
עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה, עצרו חוקרי יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת של מחוז מרכז את שני החשודים. במהלך החיפוש נתפסו ממצאים רבים, ובהם טלפונים ניידים והתקני אחסון. במקביל, החשודה שוחררה למעצר בית בתנאים מגבילים, והחשוד יובא הבוקר לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו.

במשטרה מבקשים מהציבור לגלות ערנות וזהירות בכל פניה מאדם זר המבקש פרטים אישיים, קודים ונתונים ופיננסים ולפעול עפ"י העקרונות הבאים:
- אל תמסרו מידע אישי לאדם שאינכם מכירים, גם אם הוא מציג עצמו בטלפון כמייצג גוף רשמי.(קחו את הזמן וצרו קשר בעצמכם עם המוסד או בית העסק הרלוונטי).
- המנעו ונהגו בחשדנות כלפי הודעות, שיחות טלפון או מיילים שמבקשים מכם לבצע פעולה "דחופה".
- אין להיכנס לקישוריות (לינקים) מגורם לא ידוע, במיוחד אם מוצעת "הטבה" / "טיפול בתקלה".
- השתמשו בסיסמאות ייחודיות לכל אתר או שירות ואימות כפול (דו שלבי).
בדקו בקביעות ועקבו אחר תנועות פיננסיות בחשבון הבנק וכרטיסי האשראי, ודווחו מיד על כל פעולה חשודה. - התייעצו עם בן משפחה, חבר או אדם מהימן לפני כל פעולה שאינה ברורה לכם.
