accessibility-icon
share-icon
צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

2 טילים שוגרו מתימן לעבר ישראל; פיקוד העורף: האירוע הסתיים

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יא תמוז ה'תשפה (07.07.25)

13

15

like

8

dislike

בעקבות שיגור מתימן, הופעלו הלילה אזעקות במספר אזורים בארץ • דובר צה"ל מסר: "בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במספר מרחבים בשטח המדינה, שוגרו שני טילים משטח תימן. בוצעו ניסיונות יירוט שתוצאותיהם בבדיקה, ההתרעות הופעלו על פי מדיניות" • לאחר מכן הודיע פיקוד העורף על סיום האירוע, והתיר לתושבים לצאת מהמרחבים המוגנים


בעקבות שיגור מתימן, הופעלו הלילה (שני) אזעקות במספר אזורים בארץ, בהם יהודה, גוש עציון, דרום הר חברון ואזור ים המלח. דובר צה"ל מסר: בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במספר מרחבים בשטח המדינה, שוגרו שני טילים משטח תימן. בוצעו ניסיונות יירוט שתוצאותיהם בבדיקה, ההתרעות הופעלו על פי מדיניות". לאחר מכן הודיע פיקוד העורף על סיום האירוע, והתיר לתושבים לצאת מהמרחבים המוגנים.

דובר מד"א זכי הלר מסר: "בהמשך לירי מתימן לעבר שטח מדינת ישראל, לא התקבלו קריאות במוקד החרום 101 של מגן דוד אדום לא על נפילות ולא על נפגעים".

maximize-image
יירוט בשמי ישראל, ארכיון | צילום: ללא

האזעקות שהופעלו הלילה מגיעות שעות ספורות לאחר שכוחותינו פתחו הלילה במבצע "דגל שחור" כנגד יעדים של ארגון הטרור החות'י בתימן. כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון רוזן דיווח כי מטוסינו הטילו 56 חימושים, ובין היתר פגעו במתחם גנרטורים מרכזי בנמל א-סאליף, ותשתיות לפריקת דלק בנמל ראס עיסא.

צה"ל אישר את התקיפה הלילית. בהודעה שהוציא דובר צה"ל נכתב: "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו בהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין וחיל הים, תשתיות טרור של שלטון הטרור החות׳י. בין תשתיות הטרור שהותקפו, הנמלים חודידה, ראס עיסא וא-סליף.

נמלים אלו משמשים את שלטון הטרור החות׳י להעברת אמצעי לחימה של המשטר האיראני המשמשים להוצאה לפועל של מתווי טרור נגד מדינת ישראל ובנות בריתה.

התקיפה בוצעה נוכח תקיפות חוזרות של שלטון הטרור החות׳י נגד מדינת ישראל, אזרחיה ותשתיות אזרחיות במדינה, לרבות שיגור כלי טיס בלתי מאוישים וטילי קרקע-קרקע לעבר שטח מדינת ישראל.

שלטון הטרור החות׳י מנצל את המרחב הימי עבור הפעלת כוח ופעילות טרור נגד ספינות מעבר וסחר במרחב השיט העולמי. המטרות שהותקפו ממחישות את השימוש הצבאי שמבצע שלטון הטרור החות׳י בתשתיות אזרחיות לצרכי טרור.

בין מטרות הטרור שהותקפו בנמל ראס עיסא, הותקפה אוניית הסחר “GALAXY LEADER״ עליה השתלט שלטון הטרור החות׳י בחודש נובמבר 2023.
כוחות שלטון הטרור החות׳י התקינו מערכת מכ״ם על האונייה, ומשתמשים בה למעקב אחר כלי שיט במרחב הימי הבין לאומי, עבור קידום פעילות של שלטון הטרור החות׳י.

בנוסף, הותקפה תחנת הכוח בראס קאנטיב, אשר שימשה את שלטון הטרור החות׳י כתשתית אספקת חשמל משמעותית עבור פעילות צבאית, ומהווה דוגמה נוספת לשימוש שעושה השלטון הטרור החות׳י בתשתיות אזרחיות.

שלטון הטרור החות׳י משמש כשלוחה מרכזית של המשטר האיראני ובתוך כך מקבל מימון ואמצעי לחימה עבור פעולותיו. שלטון הטרור החות׳י שותף לפעילות הטרור האיראנית בעולם.

צה״ל נחוש להמשיך לפעול ולפגוע בעוצמה בכל איום על אזרחי מדינת ישראל, בכל מרחק בו יידרש".

עקבו אחרינו גם ב-Google News