במהלך טקס שנערך היום (ראשון) בתחנת חיפה, הוכשרו 19 חברי ארגון "משמר" – ארגון השמירה של החברה החרדית מטעם "השומר החדש" – כמתנדבים מבצעיים בתחנת כבאות והצלה בחיפה.
באירוע השתתפו ח"כ אריאל קלנר, מפקד תחנת חיפה טפסר משנה יצחק סויסה, ראש ענף המתנדבים הארצי סגן טפסר איציק בן אבו, רב הכבאות סגן טפסר חיים פרל, מנהל מרחב כרמל באיחוד הצלה נפתלי רוטנברג, וכן נציגי "השומר החדש" ו"משמר" – ברוך רובין, חיים אויש ויחיאל רוזנברג.

מפקד התחנה, טפסר משנה יצחק סויסה, סיכם את ההכשרה: "לאורך השנים הבחנו בפער משמעותי בהטמעה ובמודעות לבטיחות באש במגזר החרדי בעיר. החברה החרדית אינה חשופה לערוצי התקשורת והרשתות החברתיות, ועל כן מסרי בטיחות באש והנחיות מצילות חיים אינן מגיעות לתושבים.
לאור זאת החלטנו בתחנת חיפה להקים יחידת מתנדבים ייעודית למגזר, שתסייע במענה המבצעי וההסברתי של התחנה בשכונות החרדיות. כבר ביום הפתוח שערכנו בתחנה טרם פתיחת הקורס, פגשנו אנשים רציניים, מחויבים ומלאי מוטיבציה להצלת חיים, שערך ההתנדבות הוא נר לרגליהם. פגשתי אותם לאחר מכן בתחילת הקורס.

המתנדבים החדשים יגיבו במהירות לכל אירוע בשכונות, יסייעו רבות בצמצום כמות אירועי החירום ויטמיעו בקרב הציבור החרדי בחיפה את תרבות הבטיחות מאש".
ראש מערך המתנדבים הארצי, סגן טפסר איציק בן אבו, אמר: "מפה יוצאת הבשורה לכל עם ישראל ולכל הערים שיש בהן קהילות מגוונות כמו בחיפה. זאת הדרך לחבר את הקהלים שבתוך האוכלוסייה המגוונת לערך של הצלת חיי אדם ורכוש. אתם הנחשולים, אתם הראשונים שאיתם אנחנו מתחילים את הפרויקט של מתנדבים בוגרים בכבאות והצלה".
