צביקה מור, אביו של איתן מור המוחזק בשבי חמאס, הביע היום (ראשון) התנגדות נחרצת לעסקת חטופים חלקית. בריאיון לנועם אמיר, הזהיר מור מההשלכות ההרסניות של מתווה כזה על משפחות החטופים וטען כי הוא מחליש את ישראל ומשרת את מטרות חמאס.
"אתם מבינים מה הולך עכשיו?", פתח מור את דבריו. "כל אחד מהמשפחות מרים טלפון עכשיו לראש הממשלה, לגל הירש, כל אחד מבקש שהיקיר שלו יהיה ברשימה. המציאות הזאת היא נוראה". לדבריו, הממשלה, בהסכמתה לעסקה חלקית, "מכניסה אותנו למתח נוראי – האם הבן שלנו יהיה ברשימה או לא? ואם הוא לא יהיה ברשימה, אז מה יהיה הלאה?".

מור, ממייסדי "פורום תקווה" המאגד משפחות חטופים הדורשות להמשיך את הלחץ הצבאי, הדגיש כי עמדת הפורום נותרה בעינה: "אנחנו דורשים שחמאס יוכרע, וזה גם מה שיחזיר לנו את החטופים". הוא הבחין בין עמדתם לבין עמדת "מטה משפחות החטופים התל אביבי שקורא לישראל לסיים את המלחמה, שזה ביטוי מכובס לכניעה לטרור".
הוא חשף כי במקרה של בנו איתן, חמאס מעולם לא הודה רשמית שהוא מחזיק בו. "לא יצא סרטון על הבן שלי, לא תמונה. לא שום דבר", הסביר. מצב זה, לדבריו, מעניק לחמאס קלף מיקוח מסוכן בעסקה חלקית. "חמאס תמיד יוכל להגיד, 'אני לא יודע איפה הוא, אתם הפצצתם, אתם עשיתם. מה אתם רוצים ממני? נשארו לי 15 חטופים'".

מור סיכם בביקורת על האסטרטגיה הישראלית: "אני אמרתי מתחילת הדרך, ברגע שמדינת ישראל שמה את השבת החטופים כמטרת מלחמה עליונה, אנחנו הפסדנו. אסור לשים את החטופים כמטרת מלחמה, כי זה מזיק לחטופים".
לשיטתו, הדיבור הבלתי פוסק על העסקה משרת את חמאס. "היום חמאס עסוק רק בשתי שאלות: האם לבוא למשא ומתן או לא, ומתי לבוא. הוא לא עסוק בהישרדות שלו, ולכן הבן שלי עדיין שם. אני מניח שאם חמאס היה עסוק אך ורק בהישרדות שלו, הבן שלי כבר היה בבית".
