שימו לב לדיווח של הכתב הפוליטי מוטי קסטל: "בהמשך להחלטה הקודמת, הבוקר בשעה 11:30 דיון בדלתיים סגורות בנוכחות מזכיר הממשלה יוסי פוקס ונציגי היועמ"שית גלי בהרב-מיארה. נראה כי אין הסכמות בין הצדדים, לכן השופטים יכריעו.
"גורמים המעורים בתיק מעריכים כי לאור נטיית ההרכב (שטיין וכנפי שטייניץ) לאפשר את מינוי זיני בסייגים – השופט עמית צפוי להשתמש בשיטה הישנה, הקלה והמוכרת: מניפולציה בהרכבים.

לאחר חוסר ההסכמות: יצחק עמית צפוי לשנות את הרכב השופטים
"ייתכן כי כדי למנוע הרכב 'שקוף' מדי, עמית ינסה להנדס את ההרכב מחדש, וישים בדין שופטים פחות מזוהים כדוגמת כשר ווילנר. כך יוכל לשלוט בתוצאה כרצונו תוך יצירת 'מראית עין' של דמוקרטיזציה".
מה שיצחק עמית עושה הוא סיכול ממוקד לצדק ולהגינות. ברגע שהוא מנהיג מחנה של חמישה היפר-אקטיביסטים בלבד, הוא צריך לשחק בהרכבים כדי להבטיח שיהיה ברוב. זוכרים איך הוא העיף את נועם סולברג וכנפי שטייניץ מבג"ץ הרוגלות והביא את שני חבריו ההיפר-אקטיביסטים – כבוב וגרוסקופף? ראיתם איך הוא קבע את ההרכב שלו עם ברק ארז ועם סולברג כעלה תאנה (עד שסולברג עשה לזה סוף)?

אז מישהו כמו עמית יוותר על העונג לשחק שוב בהרכבים ולשים שם את וילנר, שאולי מוגדרת כ"שמרנית לייט", אבל היא חברה קרובה שלו, ושירתה אותו היטב (עם חיזוקים) בבג"ץ שנוגע לכינוס הוועדה לבחירת שופטים לצורך בחירתו כנשיא העליון – בניגוד לדעת שר המשפטים ומרבית נציגי העם?
אם יש צדק אמיתי – אז הביאוהו לכאן. מה שאנחנו חוזים בו הוא קריסה מוסרית של פונקציית נשיא בית המשפט העליון. אם הידיעה אכן נכונה, מדובר בהתנהגות עבריינית, שיש להגיש בגינה תלונה לשופט אשר קולה, נציב תלונות הציבור על שופטים, בגין מניפולציות פוליטיות בשירות הדיפ סטייט – על חשבון הצדק.
