לאחר שלשכת ראש הודיעה אמש (שבת) כי ישראל דוחה את דרישות חמאס להסכם הפסקת האש ושחרור החטופים, דיווח ערבי חושף את השינויים אותם ביקש ארגון הטרור הרצחני לבצע בהסכם, כשבין המשמעותיים שבהם: פתיחת מעבר רפיח לשני הכיוונים והפסקת הפעילו של קרן הסיוע האמריקאית.
על פי הדיווח, חמאס דורשים הכנסת סיוע בכמות של 400 עד 600 משאיות ביום, שיכללו מזון, תרופות, מבנים ארעיים כדוגמא אוהלים וקרוואנים ודלק וחומרי בנייה לשיקום הרצועה, מאפיות וקווי המים.

בנוסף, ארגון הטרור דורש כי הגורם האחראי יהיה אונר"א, שכידוע עובדיו נמנים בין מחבלי הארגון או מסייעים לו, האו"ם וארגונים נוספים – אך לא קרן הסיוע האמריקנית, הפועלת בשיתוף פעולה עם ישראל ומונעת הגעה של הסיוע ההומניטרי לידי חמאס.
כאמור, ארגון הטרור דורש את פתיחת מעבר רפיח, כביכול כדי לאפשר יציאת עזתים, ביניהם 20 אלף עזתיים חולים ופצועים הזקוקים לטיפול רפואי, וכן את הכנסת הסיוע ההומניטרי דרך הצד המצרי של הרצועה, ולא דרך ישראל. הדבר עשוי למנוע ביקורת על חבילות הסיוע שנכנסות לעזה ולאפשר הכנסת אמל"ח ואמצעים נוספים שיחזקו את ארגון הטרור.

מעבר לכך, בחמאס דורשים לוח זמנים והגדרה ברורה של האזורים מהם ייסגו כוחותינו, שתכלול נסיכה מלאה מכלל הרצועה, כולל ציר פילדפי, וחזרה לגבולות שהיו לפני טבח שבעה באוקטובר. בנוסף, ארגון הטרור דורש ערבויות להפסקת הלחימה ותמיכה של הקהילה הבינלאומית במו"מ שיוביל לסיום הלחימה.
כזכור, אמש התייחסה לשכת ראש הממשלה והבהירה כי השינויים שארגון הטרור מבקש לעשות במתווה אינם מקובלים. יחד עם זאת, צוות המו"מ ימריא לדוחא לדון במתווה "על יסוד ההצעה הקטארית שישראל הסכימה לה".

ישראל דוחה את השינויים של חמאס בהצעה; צוות המו"מ ייצא לקטאר
מהמתווה המתגבש עולה כי מדובר ב-60 ימים של הפסקת אש, בתמורה לשחרור של 10 חטופים חיים וכ-15 חטופים חללים, מספר המהווה כמחצית מהחטופים שעדיין נותרו בשבי חמאס. כבר ביום הראשון ישוחררו 8 חטופים חיים, אולם השניים האחרונים ישוחררו רק ביום ה-50.
