חברת אפל החליטה לוותר על המשך פיתוח הטאבלט המתקפל שלה. כך עולה מדיווח שפורסם ב-DigiTimes. על פי מקורות בשרשרת האספקה, החברה התמודדה עם אתגרים בייצור ועלויות גבוהות של טכנולוגיית מסכים גמישים. כמו כן, עם חוסר ביקוש משמעותי למכשירי מסך גדול מתקפלים. כל אלו הובילו להחלטה להשהות את הפרויקט.
במקביל, אפל מתקדמת בפיתוח הטלפון המתקפל הראשון שלה. הוא צפוי להיות מושק בסתיו 2026, לצד סדרת האייפון 18. בחודש יוני האחרון החלה אפל בשלב הראשון של בניית אב טיפוס (P1) עם ספקיה, כאשר שלבי ה-P2 וה-P3 צפויים להתקיים במהלך השנה הקרובה.

בסוף 2025 מתוכנן המכשיר לעבור לשלב בדיקות אימות הנדסי (EVT). ההרכבה הסופית תוטל על יצרניות האייפון הראשיות, Foxconn ו-Pegatron, שיבדקו את תפוקות הייצור והיכולת לייצר בקנה מידה גדול.
כל שלב באב הטיפוס נמשך כחודשיים, והתהליך כולו תואם את לוח הזמנים של מוצרי אפל האחרים. זאת כאשר שלבי הפיתוח המוקדמים מתקיימים כשנה לפני המעבר לבדיקות סופיות וייצור המוני.
ההחלטה להתמקד בטלפון מתקפל במקום בטאבלט משקפת את העדפות השוק הנוכחיות. הביקוש למכשירים מתקפלים קומפקטיים נתפס כגבוה יותר.
