המאבק נגד אלימות בחברה הערבית: שוטרי המחוז הדרומי ממשיכים בימים אלה בפעילות נחושה נגד תופעות הירי, החזקת אמל"ח צבאי גנוב ומחוללי פשיעה, במטרה לסכל באופן ממוקד פעילות פלילית הפוגעת בשלום הציבור ולחזק את ביטחונו של האזרח הנורמטיבי. רפ"ק רון פריינטה, קצין המודיעין והבילוש בתחנת רהט, הדגיש: "ננקה את העיר מהעבריינים שבשם סכסוך משפחתי מנסים לבצע רצח".
במהלך הפעילויות האחרונות, כוחות הביטחון תפסו נשקים ואמצעי לחימה צבאיים גנובים, סגרו עסקים ועיקלו רכבים של המעורבים. כמו כן, 37 חשודים נעצרו בפעילות מבצעית של שוטרי מרחב הנגב מתחנת רהט, לוחמי משמר לאומי דרום ומג"ב נגד סכסוכי משפחות ונקמות דם.

בהתאם למדיניות מפקד המחוז ניצב חיים בובליל מתמקדת הפעילות בסכסוכים אלימים מדממים בין פלגים שונים, שבמרכזם נקמות דם ואירועי ירי חוזרים, במטרה למנוע הסלמה לצד פגיעה קשה במחוללי פשיעה. בשבוע שעבר נעצרו 40 חשודים במעורבות בסכסוכי משפחות ונקמות דם, בתוכם נשים וקטין, והורחקו מהעיר לתקופה ממושכת.
בימים האחרונים, בוצעה פעילות מבצעית רחבת היקף, עשרות שוטרי מרחב הנגב מתחנת רהט בסיוע כוחות לוחמים מיחידות סה"ר ויואב של המחוז הדרומי, המשמר הלאומי דרום ופלחו"ד מילואים מג"ב, פשטו על מתחמים של משפחות מסוכסכות בעיר.

במהלך הפעילות נעצרו 22 חשודים המעורבים באירועים האחרונים בעיר, לצד תפיסת נשקים מסוג M16 ואקדח, סגירת עסקים של המעורבים ועיקול רכבי יוקרה בשווי כולל של מעל 600 אלף שקלים.

ניסיון נקמת דם
כמו כן, גם הלילה (בין חמישי לשישי) בוצע ניסיון נקמת דם בעקבות סכסוך מתמשך בין משפחות בעיר. כוחות המשטרה חתרו למגע באופן מידי, תוך שימוש באמצעים, פשטו על המתחמים הרלוונטיים ועצרו 15 חשודים נוספים.
"משטרת ישראל תמשיך במאבק הנחוש בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית, כחלק מהמאבק הלאומי לבלימת מעגלי האלימות ונקמות הדם בסכסוכי משפחות – למען חיזוק ביטחון הציבור ושלטון החוק", נמסר מטעם המשטרה.



