הבוקר (שישי) הותר לפרסום שמו של לוחם צה"ל אשר נפל בצפון רצועת עזה במסגרת הלחימה במבצע מרכבות גדעון. מדובר בסמל יאיר אליהו הי"ד בן 19, מהיישוב עזר שבדרום, לוחם הנדסה קרבית בחטיבה הצפונית.
יאיר הי"ד נפל כחלק מהתקפה של חטיבה צפונית בבית חאנון, שם נפל כלי הנדסי – באגר לבור בחסות החשכה. בעקבות נפילתו, הכלי פגע בכלי הנדסי נוסף שפעל בסמוך אליו. כתוצאה מהפגיעה, נפל סמל יאיר אליהו שהפעיל את הכלי הנוסף.

בנוסף, ביום רביעי האחרון לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני מרסיסים בעקבות תאונה מבצעית ברצועת עזה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה על כך.
בינתיים נעשים מאמצים להגיע לעסקה עם ארגון הטרור הרצחני חמאס. הבוקר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עדכן כי נדע מה קורה במהלך 24 השעות הקרובות" בנוגע לתשובת חמאס למתווה הפסקת האש.
דבריו מגיעים על רקע דיווחים על מגעים אינטנסיביים בניסיון לקדם הסכם לשחרור חטופים תוך הסכמה של הממשלה למחיר כבד ביותר של עוד מאות מחבלים ורוצחים מבתי הכלא.
