כתב ערוץ אל-אקצה פרסם הלילה (חמישי) כי ארגון הטרור חמאס השיב בחיוב למתווה הפסקת האש, במסגרתו ישוחררו 10 חטופים חיים ו-15 חטופים חללים במהלך 60 ימים. יחד עם זאת בארגון הטרור טרם פרסמו תשובה רשמית. יש לציין כי בפעמים הקודמות בהן בחמאס השיבו בחיוב לעסקה, הם כרכו אותה בתנאים נוספים דבר שהיווה דה-פקטו תשובה שלילית.
בתוך כך, הקבינט המדיני ביטחוני מתכנס בשעה זו על מנת לדון בפרטי העסקה. כתבנו המדיני תמיר מורג דיווח כי בסביבתו של שר בכיר נאמר כי "רשימת הוויתרים שישראל עשויה להסכים להם היא אסון". יחד עם זאת יש הסכמה שלראש הממשלה יהיה רוב בקבינט ובממשלה להעברת העסקה.

מהמתווה המתגבש עולה כי מדובר ב-60 ימים של הפסקת אש, בתמורה לשחרור של 20 חטופים כחיים וכ-15 חטופים חללים, מספר המהווה כמחצית מהחטופים שעדיין נותרו בשבי ארגון הטרור חמאס. כבר ביום הראשון ישוחררו 8 חטופים חיים, אולם השניים האחרונים ישוחררו רק ביום ה-50.
כמו כן, חמאס יקבע את זהות המשוחררים. עם זאת, לא ייערכו "טקסי ראווה" במעמד השחרור כפי שנעשה בשחרורים קודמים. מצדה של ישראל, מעבר להפסקת האש, למעלה מאלף מחבלים ישוחררו, ביניהם יותר מ-100 רוצחים.

בנוסף, עשרות אלפי משאיות סיוע יוכנסו לרצועה, צה"ל ייסוג מצפון הרצועה ומציר נצרים, אולם יישאר צה"ל בציר מורג, בפילדלפי וב"פרימטר מורחב". המו"מ על סיום המלחמה יימשך מעבר ל-60 ימי הפסקת האש, כל עוד יתנהל בתום לב, כאשר ארה"ב תערוב לקיום סעיף זה.
על פי כתבנו המדיני, מהדברים הללו עולה כי הדבר היחיד שנתניהו מתעקש עליו, שזהו גם אולי הדבר החשוב ביותר לארגון הטרור חמאס, הוא שאין התחייבות ישראלית לסיום המלחמה. לכן, עדיין לא בטוח שחמאס ישיב בחיוב למתווה, אולם בירושלים ישנן הערכות כי ארגון הטרור נמצא במצב כל כך קשה שהוא צפוי להסכים לקרש ההצלה.

באשר להמשך שלטונו של חמאס ברצועת עזה, בארה"ב עדיין מגבים את ישראל ללכת לחיסול ארגון הטרור. שגריר ארה"ב בישראל אמר היום כי "לחמאס אין עתיד ברצועת עזה. רוב האנשים מבינים שעצם השארת שלטונו של חמאס בעזה יהיה כמו להשאיר את הנאצים בגרמניה במלחמת העולם השנייה. הנשיא הבהיר כי הדבר לא בא בחשבון".
