שוטרי יחידת ההונאה של מחוז הדרום עצרו אתמול (רביעי) בנתב"ג צעיר בן 25, תושב באר שבע, בחשד למגע עם סוכן זר מאיראן, כך נמסר מהמשטרה.
המעצר התבצע בעקבות הכוונה מודיעינית של שירות הביטחון הכללי (שב"כ), ובמסגרת חשד לפעילות ביטחונית חמורה מול גורמים עוינים. היום הובא החשוד לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע, שם הוארך מעצרו עד ליום שני, ה-7 ביולי.
מוקדם יותר השבוע, עצרה המשטרה שלושה ישראלים נוספים בחשד לריגול לטובת איראן. באחת הפרשות נעצר מרק מורגיין, בן 33 מבקעת הירדן, בחשד כי עמד בקשר ישיר עם גורם עוין והסכים לבקשתו לאסוף רימון יד מנקודה נסתרת – רימון שעל פי החשד יועד לפגיעה באזרחים ישראלים. בנוסף, העביר מורגיין סרטון שצילם במהלך מבצע "עם כלביא" לבקשת אותו גורם.

התבקש לצלם בסיסים: תושב ת"א נעצר בחשד שריגל עבור איראן
בפרשה נוספת, נעצרו שני צעירים תושבי טבריה – יוני סגל בן 18 ונהוראי עומרי מזרחי בן 20. לפי המידע שהביאה כתבת חדשות 14 מילן עמר, השניים עמדו אף הם בקשר עם גורמי מודיעין ממדינת אויב, וביצעו משימות שכללו צילום ואיסוף מידע בקניונים ובמרכזים רפואיים ברחבי הארץ. בין היתר תיעדו את גראנד קניון בחיפה, ביג פאשן טבריה, דיזנגוף סנטר ובית החולים איכילוב. הם אף הפצירו במפעיליהם להעביר להם משימות נוספות.
