במשטרה מותחים ביקורת על התנהלותו של מפקד גדוד המילואים שנקלע בסוף השבוע שעבר לעימות עם מתיישבים בבנימין. במסגרת העימות טען המג״ד כי הותקף קשות על ידי מספר פורעים, ספג דחיפות, אגרופים ואף אלימות חמורה יותר.
הערב אנחנו מפרסמים ביקורת חריפה במשטרה על התנהלות המג״ד, שנקרא למשטרה ומסר עדות. קצין בכיר במשטרה אמר לחדשות 14: "גרסתו של המג"ד לוקה בשורה של סתירות מהותיות ושינוי גרסאות".

עם זאת, במשטרה מבקשים לגנות בחריפות את האירוע עצמו ואומרים: "מדובר באירוע חמור שאסור שיתרחש".
בנוסף, הערב חשפנו כי המשטרה מגבשת המלצה להגשת כתב אישום נגד המעורבים – שתועבר לפרקליטות. הסעיף המרכזי הוא העלבת עובד ציבור, ונשקל גם סעיף נוסף של הפרת צו שטח צבאי סגור. עם זאת, במשטרה מודים כי יש קושי משפטי בנושא זה, שכן באירוע היו מפרי צו רבים ורק בודדים נעצרו.
תגובת דובר צה״ל ודוברות המשטרה: "הדלפות מתוך חקירה מתנהלת הינן חמורות ופסולות ופוגעות באופן ישיר ביכולת להגיע לחקר האמת ולמיצוי הדין עם המעורבים. החקירה טרם הסתיימה, והיא מתנהלת במקצועיות ובשיתוף פעולה בין משטרת ישראל, צה״ל והפרקליטות, במטרה להגיע לחקר האמת תוך שמירה על זכויות כל הצדדים.
אנו קוראים לכלל הגורמים לנהוג באחריות ובממלכתיות, להימנע מהפצת מידע חלקי או מוטה, ולהמתין לסיום החקירה. עם השלמתה, ממצאי החקירה יועברו לגורמים הרלוונטיים, וצה״ל יפעל בהתאם למסקנות שיתקבלו".
