משפחה של גיבורים: עינב דנינו, אימו של אורי דנינו הי"ד שנחטף ונרצח בשבי חמאס, החליטה בגיל 47 להתגייס לצבא ההגנה לישראל ובכך להנציח את בנה בדרך מרגשת במיוחד.
בריאיון מיוחד שהעניקה ל-C14, ושודר בתוכנית 'על הבוקר' עם עודד מנשה, הסבירה עינב את ההחלטה: "הכל התחיל בצוואה של אורי, שלא משאירים אף אחד מאחור".

היא הוסיפה: "כולנו ראינו וידענו והרגשנו כמה אורי נלחם, גם כשהוא היה בעזה וגם לפני שהוא נחטף, בשביל להיות שם למען האחר. ואני לקחתי צעד אחד קדימה, להיות שם בשביל החיילים שלנו, הפצועים שלנו, לתת כתף".
לסיום הודתה עינב לכוחות הביטחון: "אני רוצה להגיד תודה לכוחות הביטחון שלנו, שעשו הכול בשביל להחזיר את אורי. אני יודעת כמה שהם עשו הכול בשביל להחזיר את אורי בחיים. אבל עם כל הכאב, זכיתי לקבל את אורי, אומנם לא בחיים, אבל זכיתי לקבל אותו, זכיתי לקבור אותו. והלוואי ואני אזכה להמשיך ולהפיץ את האור של אורי".

סיפורו של אורי דנינו הי"ד
סיפורו של אורי הוא סיפור של אומץ בלתי רגיל. כשמתקפת הטרור הרצחנית של חמאס פרצה ב-7 באוקטובר, אורי כמעט ניצל מהטבח. אך במקום לברוח, הוא בחר לעשות פרסה ולחזור לשטח מסיבת נובה להציל את חבריו.
אחד מחבריו ניסה לעצור אותו: "זה לא הזמן להיות גיבור." אבל אורי השיב: "אני אהיה בסדר. אותם אני צריך להביא הביתה".

באומץ לב הוא הפציר בחברו לשלוח לו את הטלפונים של האחים מיה ואיתי רגב ושל עומר שם טוב – במטרה לאתרם ולחלצם מהאזור המסוכן.
והוא הצליח. אורי מצא את השלושה, הכניסם לרכב, ויצא במהירות במאמץ להצילם. אך אז הם נלכדו בידי מחבלי חמאס, שפתחו באש וחטפו אותם לשבי, שם סבלו זמן רב.

האחים מיה ואיתי שוחררו במסגרת עסקת החטופים הראשונה בנובמבר 2023, אך אורי ועומר נותרו בשבי. ב-1 בספטמבר השנה, ישראל קיבלה את הבשורה הקשה – אורי דנינו נרצח בשבי יחד עם חמישה חטופים נוספים.
כעבור 505 ימים בשבי, עומר שם טוב שוחרר, והמעגל הכואב נסגר – מסעו הנועז של אורי להצלת חבריו הושלם.

