accessibility-icon
share-icon
צפו בריאיון המלא | צילום: ערוץ 14

ח"כ מהליכוד לנתניהו: "צריך להכריז על ריבונות ביו"ש עכשיו"

דביר כהן

דביר כהן

ז תמוז ה'תשפה (03.07.25)

8

2

like

0

dislike

חבר הכנסת אביחי בוארון התארח באולפן "ישראל הבוקר" עם טל מאיר והתייחס לדרישה להחלת ריבונות ביהודה ושומרון: "אנחנו לא יכולים רק לתת, אנחנו דורשים וחייבים גם לקבל" • בנוסף, התייחס לעסקה המתגבשת לשחרור חטופים: "מדברים על הפסקת אש שבה חמאס גולה מהרצועה ותוכנית ההגירה יוצאת אל הפועל"


חבר הכנסת אביחי בוארון התארח היום (חמישי) באולפן "ישראל הבוקר" עם טל מאיר והתייחס לדרישה להחלת ריבונות ביהודה ושומרון: "אנחנו לא יכולים רק לתת, אנחנו דורשים וחייבים גם לקבל. אנחנו רוצים ריבונות עכשיו – וצריך להכריז על ריבונות עכשיו".

"זה לא קשור לעסקה המתגבשת", הסביר ח"כ בוארון, "אנחנו במקביל חייבים לקדם את ענייניה של ישראל, את ענייניה של ההתיישבות, את העניינים הלאומיים שבשמם נבחרנו לכנסת הזאת – ריבונות זה אחד מהם. הריבונות היא עניין שלא תלוי בשום דבר, כמו הגירה".

maximize-image
images-count1+
יהודה ושומרון | צילום: סראיא דיאמנט, פלאש 90

בקשר לאותה עסקה שנרקמת לשחרור חטופים השיב חבר הכנסת כי הוא תומך "בתנאים טובים שבהם נשחרר את החטופים שלנו – זה אחד מיעדי המלחמה. אבל אנחנו חייבים להתחיל בהקדם בביצוע תוכנית ההגירה של הנשיא טראמפ. אנחנו שומעים לאחרונה שיש 6 מדינות שכבר יש איתן הסכמים – אנחנו חייבים להתחיל להניע את התהליך הזה".

"זה מה שיביא להכרעת חמאס ולייאוש בקרב הנהגת חמאס הנוכחית", הבהיר ח"כ בוארון, "אנחנו מדברים על הפסקת אש שבה חמאס גולה מהרצועה, תוכנית ההגירה יוצאת אל הפועל, וגם האסירים שמשוחררים לא ישוחררו לתוך ישראל ולתוך עזה, אלא החוצה".

maximize-image
images-count1+
פעילות כוחותינו ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

בוארון הדגיש: "אנחנו לא צריכים את ההסכמה של חמאס לעשות את ההגירה. את ההגירה אנחנו צריכים לבצע כי זאת ההתחייבות גם של ממשל טראמפ וגם שלנו, זה לא קשור למסגרת ההסכם. כיוון שיש לנו מחויבות למטרות המלחמה, שזה הכרעת חמאס צבאית וארגונית, שחרור החטופים והמטרה השלישית שכולם נוטים לשכוח – הפיכת עזה למקום שלא יאיים יותר על ישראל".

עקבו אחרינו גם ב-Google News