accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

בתום חקירה: אלו הממצאים שעלו בפרשת השוחד ברישוי כלי ירייה

נעמי רחליס

נעמי רחליס

ז תמוז ה'תשפה (03.07.25)

10

5

like

8

dislike

היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 סיימה את חקירתה בפרשת קבלת שוחד על ידי פקיד רישוי באגף לרישוי כלי יריה • התיק הועבר לפרקליטות המדינה המחלקה הכלכלית לעיון והחלטה | אלו הממצאים שעלו בחקירה


היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, סיימה את חקירתה בעניין קבלת שוחד על ידי פקיד רישוי באגף לרישוי כלי יריה במשרד לביטחון לאומי, בתמורה לזירוז הטיפול בבקשות לרישיון נשק. תיק החקירה הועבר היום מהיחידה החוקרת לפרקליטות המדינה המחלקה הכלכלית, לעיון והחלטה.

בחודש נובמבר 2023 נפתחה חקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בעקבות מידע בנוגע לשוחד בתמורה לזירוז הוצאת רישיונות נשק באגף לרישוי כלי יריה.

maximize-image
images-count1+
להב 433 | קרדיט: פלאש 90

במידע שהתקבל, עלה חשד כי מספר עובדים, ובראשם סטודנט ששימש פקיד רישוי נשק "ניצלו את העומסים שנגרמו עקב כמות הפניות והבקשות לאגף להוצאת רישיון נשק, בימים של לאחר טבח ה- 7.10.23 והקימו מנגנון שוחדי, תוך שהם מציעים לפונים בבקשה לרישיון, לזרז את הטיפול בהליכי הוצאת רישיון נשק, בתמורה לכסף".

החקירה העלתה כי החשוד המרכזי, טל תבריזי, אשר היה אחראי על מתן האישורים, חבר לשלושה נוספים, ואלו דרשו ממבקשי הרישיונות סכומי כסף שנעו כסף בין 300 ש"ח ל- 700 ש"ח ובתמורה, בקשתם טופלה תוך זמן קצר ביותר, לאור נגישותו של תבריזי למערכת הניהול של הבקשות.

לפי המשטרה הם פעלו בצורה היררכית ומאורגנת, ובהמשך אף הפעילו אנשים נוספים, אשר שימשו להם מתווכים מול הביקוש הגובר של מגישי הבקשות לנשק.

על פי ממצאי החקירה, סך הכספים שקיבלו החשודים בתמורה לשירות העברייני שסיפקו, נאמד בכ- 200,000 ש"ח, אשר הועברו להם בביט, בפייבוקס ובהעברות בנקאיות. החשודים המרכזיים נעצרו בתאריך 30/7/24 ושוחררו בהמשך בתנאים מגבילים.

המשטרה טענה כי במסגרת החקירה נגבו עדויות מלמעלה מ- 260 אזרחים, אשר שילמו עבור קיצור התור, ונמצא כי מרביתם אנשי מילואים ואזרחים נורמטיביים, אשר כל חפצם היה לממש את זכותם כדין להצטייד בנשק להגנה עצמית, והיו מוכנים לשלם בעבור זירוז קבלת הרישיון.

maximize-image
images-count1+
עוה"ד עדי כרמלי, ארכיון | צילום: ללא

תגובת עו"ד עדי כרמלי המייצג שניים מהחשודים המרכזיים בפרשה: "החקירה התנהלה כמעט שנתיים, אני סבור שלאחר שיח מול הפרקליטות שעתידה לקבל החלטה בתיק התיק ייסגר ללא הגשת כתב אישום".

עקבו אחרינו גם ב-Google News