על פי דיווח שפורסם הלילה (חמישי) בעיתון ה"ניו יורק טיימס" האמריקני, גורמים ביטחוניים ישראלים טוענים כי ישראל מעוניינת לחתום על עסקת חטופים – במסגרתה תתבצע עסקת שחרור חטופים הכוללת גם את השבת חטופים חיים וגם השבה של גופות חטופים חללים המוחזקות בעזה.
לפי הדיווח, ההצעה כוללת את שחרורם ההדרגתי של עשרה חטופים חיים והשבתן של 18 גופות של חללים חטופים, וזאת בתמורה לשחרור מחבלים ערבים. השחרור צפוי להתבצע בחמישה מועדים שונים לאורך תקופה של 60 יום. מדובר בשינוי לעומת ההצעה האמריקאית שהוגשה במאי, אשר כללה שחרור של כל החטופים בתוך שבעה ימים מתחילת הפסקת האש.

עוד דווח כי ארגון הטרור חמאס יימנע מקיום טקסים פומביים להעברת החטופים בשידור טלוויזיוני – כפי שעשה במהלך הפסקת האש שהחלה בינואר ונמשכה כחודשיים.
הגורם הביטחוני הישראלי אישר לעיתון כי הנוסח הנוכחי של ההצעה מבקש להבהיר לחמאס שהפסקת האש הזמנית עשויה לשמש כבסיס לסיום הלחימה בעזה.

כזכור, אתמול בערב דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, תמי ברוס, התייחסה למאמצים להשגת הפסקת אש ברצועת עזה, והביעה אופטימיות זהירה מטעם הנשיא טראמפ. לדבריה, "המזרח התיכון השתנה בצורה דרמטית בשבועות האחרונים, והנשיא נחוש לוודא שההזדמנויות שנוצרו לא יתבזבזו".
בהתייחסות ספציפית לעזה, ציינה הדוברת כי ממשל טראמפ רואה חשיבות רבה בשיקום הרצועה תוך שיתוף פעולה עם מדינות ערב המתונות. "עזה צריכה להיבנות מחדש, ואנחנו נפעל לכך יחד עם השותפות שלנו באזור", אמרה.
