במפגן מעורר השראה של גבורה ורוח, התארח הערב (שלישי) סמ"ר במיל' ארי שפיץ בתכנית "הפטריוטים". שפיץ, שנפצע באורח אנוש מפיצוץ מטען בפברואר בשכונת זייתון בעזה ואיבד את ידו ושתי רגליו, נכנס לאולפן לקול תשואות הקהל, בחיוך ובאופטימיות שלא ניתן היה להתעלם ממנה.
במהלך הראיון עם ינון מגל ועם חברי הפאנל, תיאר שפיץ את מסע השיקום הארוך, את ההתמודדות הפיזית והנפשית ואת תפיסת עולמו, שהתעצמה מאז הפציעה. גולת הכותרת של דבריו, שהדהדה בעוצמה, הייתה תשובתו לשאלה על תחושותיו כלפי המלחמה וההקרבה העצומה.
"עשיתי את זה בשביל משהו שאני מאמין בו", אמר שפיץ בנחרצות, והוסיף מסר חד וברור לעם ישראל: "אבוי לנו אם יש מישהו בעם שחושב שהמלחמה הזו לא ראויה".
דבריו אלו, שנאמרו מפי לוחם ששילם מחיר פיזי כבד מנשוא, הדגישו את תחושת השליחות וצדקת הדרך המלווה אותו ואת חבריו הלוחמים. הוא הסביר כי הוא מאמין שההקרבה נעשתה למען מטרה גדולה וראויה, להגנת המדינה ואזרחיה. "אחרי השביעי באוקטובר, כולנו מבינים מול מי אנחנו נלחמים", הוסיף.
שפיץ גם שיתף בתחושותיו כלפי האויב. הוא ציין את ההבדל התהומי בין התמיכה והמעטפת שלה זוכים חיילי צה"ל ופצועי המלחמה בישראל, לבין המציאות בצד השני. "אני לא חושב שכל פצוע של חמאס או חיזבאללה יכול לעמוד איתן ולהגיד שהוא מאמין במה שהוא עשה עד הסוף", אמר, והוסיף בנימה אישית, "אני לא הייתי צריך לקחת סמים כדי לעשות את מה שעשיתי".
לאורך הראיון, שפיץ הפגין חוש הומור ("אם ביבי יכול לבוא, גם אני יכול", התלוצץ בתחילת דבריו) וסיפר על "צ'קליסט" אישי של מטרות שיקום, אותו הוא משלים צעד אחר צעד.
