לאחר הפרישה מסיעת "המחנה הממלכתי", הרמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת גדי איזנקוט נשא הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת, בה התייחס לנסיבות עזיבתו ולדרכו הפוליטית העתידית.
"אני תומך בכל מהלך שירתום את הישגי המלחמה לחיזוק הביטחון הלאומי", אמר אייזנקוט בפתח דבריו, והסביר כי למרות הקשר האישי רב-השנים עם יו"ר הסיעה בני גנץ, בין השניים שוררים חילוקי דעות מהותיים: "אין כאן עניין אישי – אלא מחלוקות מהותיות". בהמשך חשף כי חבר הכנסת מתן כהנא צפוי להצטרף אליו במהלך הפוליטי החדש: "אני משוכנע שנמשיך לפעול יחד ליצירת עתיד טוב יותר".
אייזנקוט הסביר כי עזיבתו את "המחנה הממלכתי" נובעת מחילוקי דעות מהותיים עם גנץ בנוגע לדרך, וכן בשל תחושת מחסור בדמוקרטיזציה בתהליך קבלת ההחלטות בתוך הסיעה. לדבריו, הוא פעל בחודשים האחרונים לאיחוד כוחות ממלכתיים וליברליים במטרה להוביל להקדמת הבחירות – מהלך שלא צלח בתוך המסגרת הנוכחית.

בנוגע למצב הביטחוני, ציין אייזנקוט כי "לצערי, המלחמה בעזה נמשכת עד היום", אך הוסיף: "מדינת ישראל השיבה לעצמה את ההרתעה". הוא שיבח את הפעולה הצבאית באיראן וכינה אותה "התקפה יזומה חשובה", אך במקביל תקף את התנהלות הממשלה בכל הנוגע למשבר הגיוס: "צה"ל משווע לכוח אדם. מה שראיתי זה פעילות פוליטית צינית שממסמסת את הצורך לחזק את צה"ל".
הביקורת החריפה ביותר הופנתה לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני חושב שכל מי שהיה בתפקיד מרכזי בשבעה באוקטובר חייב להתפטר", אמר אייזנקוט. "זה לא עניין אישי – זה עניין מהותי. היה על ראש הממשלה ושר הביטחון לקחת אחריות".
לשאלות העיתונאים השיב כי הוא אינו פוסל ריצה לראשות הממשלה: "אני חושב שאני יכול למלא כל תפקיד, לרבות תפקיד ראש הממשלה". כאשר נשאל על אפשרות של חיבור פוליטי עם נפתלי בנט או יאיר לפיד, השיב: "יש לי הערכה גדולה לשניהם – אך לא דנתי איתם על חיבור פוליטי".

את דבריו חתם באמירה אישית: "בכל יום שעבר מאז השבעה באוקטובר אני חושב על הנופלים. זו שליחות עבורי – לחזק את ביטחון ישראל".
