שר החוץ, גדעון סער, אמר היום (שלישי) במסגרת מסיבת עיתונאים כי המלחמה בעזה יכולה להסתיים באופן מיידי אם חמאס ישחרר את החטופים ויתפרק מנשקו. במסיבת עיתונאים משותפת עם שרת החוץ של לטביה, בייבה בראז'ה, קרא סער לקהילה הבינלאומית לתמוך באופן מלא ביוזמה האמריקנית לעסקה, והזהיר כי האיום האיראני אינו מופנה רק כלפי ישראל אלא גם כלפי אירופה כולה.
"חמאס עדיין מחזיק 50 מהחטופים שלנו בשבי אכזרי", אמר סער. "המלחמה יכולה להסתיים מחר אם חמאס ישחרר את החטופים ויתפרק מנשקו. אנו רציניים ברצוננו להגיע לעסקת חטופים ולהפסקת אש".
השר הבהיר כי ישראל הסכימה להצעות שהונחו על השולחן, אך חמאס הוא זה שמונע את התקדמות המגעים. "חמאס אחראי לא רק לפתיחת המלחמה אלא גם להמשכה", קבע סער. "הוא אחראי לסבל של שני העמים – הישראלי והפלסטיני. הקהילה הבינלאומית חייבת לנפץ את האשליות של חמאס ולתמוך ביוזמה האמריקנית".
במהלך דבריו, השר סער הקדיש חלק נרחב לאיום האיראני, אותו הגדיר כ"איום הגדול ביותר על אירופה והקהילה הבינלאומית". הוא הזכיר את מתקפת הטילים האיראנית על ישראל במבצע "עם כלביא" והדגיש כי היא כוונה למרכזי אוכלוסייה אזרחיים.
סער ציין בפני מקבילתו כי במהלך המתקפה נפגע מעון סגן השגריר הלטבי בתל אביב. "אותו איום טילים יכול להגיע גם לאירופה, כולל ללטביה ולמדינות הבלטיות", הזהיר. "לכן, פעולות ישראל נגד ראש התמנון באיראן תורמות ישירות לביטחונה של אירופה".

לקראת סיום דבריו, בירך סער את לטביה על הצטרפותה הקרובה כחברה במועצת הביטחון של האו"ם, והזכיר כי ישראל תמכה במועמדותה. "אני יודע שתמשיכו לעמוד למען החירות ולצד ישראל בזירה החשובה הזו", סיכם.
