accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90

אושר סופית: יוקם מרכז להנצחת זכרו של דוד לוי

מיכל בקשי

מיכל בקשי

ה תמוז ה'תשפה (01.07.25)

11

1

like

1

dislike

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק המרכז להנצחת זכרו של חבר הכנסת והמנהיג החברתי דוד לוי ז"ל • 13 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים • בהסבר להצעת החוק של הח"כים שלום דנינו ומאיר כהן נכתב כי לוי היווה עבור רבים סמל למאבק לשוויון חברתי, פעל לקידום הפריפריה ולצמצום הפערים החברתיים, ואף זכה בפרס ישראל על מפעל חיים: "מטרת הצעת החוק היא להנציח לדורות את מורשתו ופועלו של דוד לוי ואת תרומתו הגדולה למדינת ישראל"


מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק המרכז להנצחת זכרו של דוד לוי, התשפ"ה–2025, של חברי הכנסת שלום דנינו ומאיר כהן. 13 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים.

מוצע להקים מרכז להנצחת זכרו של דוד לוי ז"ל, מנהיג חברתי ומדיני שתרם רבות לקידום הפריפריה, לצמצום פערים ולקידום יחסי החוץ. המרכז יקדם חקר חברתי ומדיני, יעמיק את ההיכרות עם פועלו של דוד לוי וישקף את אישיותו. המרכז יהיה תאגיד סטטוטורי עם מועצה ציבורית בת 13 חברים. הוא יכלול אתר הנצחה, מכון חקר וארכיון.

הקמת המרכז ופעילותו ימומנו מתקציב המדינה, ומתרומות והכנסות שיהיו למרכז. סכום השתתפות המדינה בתקציב המרכז לא יעלה על 2.5 מיליון ש"ח בשנתיים הראשונות, ובשנה השלישית לא יעלה על 5 מיליון ש"ח. שר החוץ יהיה ממונה על ביצוע החוק.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "דוד לוי ז"ל היה מנהיג חברתי ומדיני פורץ דרך וכיהן כחבר הכנסת, כסגן ראש הממשלה, כשר החוץ ובתפקידי שר נוספים. משנת 1969, בעת שנבחר לראשונה לכנסת, היה דוד לוי חלק בלתי נפרד מהעשייה הציבורית והחברתית".

"הוא היווה עבור רבים סמל למאבק לשוויון חברתי, פעל רבות לקידום הפריפריה ולצמצום הפערים החברתיים, ואף זכה בפרס ישראל על מפעל חיים לשנת התשע"ח. מטרת הצעת החוק היא להנציח לדורות את מורשתו ופועלו של דוד לוי ואת תרומתו הגדולה למדינת ישראל".

עקבו אחרינו גם ב-Google News