האם מבצע 'מרכבות גדעון' ברצועת עזה מיצה את עצמו? סא"ל (מיל') איתמר איתם, מתנועת "נקראים לדגל", סבור שהתשובה שלילית. לדבריו, ישראל נמצאת ב"משך זמן קריטי" שבו יש לנצל את ההצלחות האסטרטגיות כדי להגיע להכרעה מוחלטת.
"אני חושב שדברים השתנו אחרי המערכה באיראן", פתח איתם את הריאיון היום (שלישי) בישראל הבוקר לרונה לוי. "צריך להסתכל על התמונה הגדולה וגם על התמונה הקטנה. בתמונה הגדולה, אנחנו רואים הצלחות וניצחון גדול מאוד. באיראן השגנו הישגים גדולים מאוד ודחקנו את פרויקט הגרעין שנים קדימה. חיזבאללה לא מצייץ, החות'ים פחות ופחות אפקטיביים, וזה מייצר הזדמנות".

לדבריו, ההצלחות האלו יוצרות הזדמנות שאסור לישראל לפספס. כשנשאל האם הדרג המדיני והצבאי יודעים לתרגם את ההזדמנות למדיניות מעשית ברצועת עזה, השיב איתם כי "זה בדיוק מה שעסוקים בו עכשיו".
הוא הדגיש את ההישגים העצומים מול חמאס: "אסור לנו לשכוח. לחמאס היום אין יכולת רקטית, אין לו יכולת לבצע התקפות בסדרי גודל משמעותיים לעבר ישראל. התשתית השלטונית שלו נפגעה קשות מאוד, התשתית הצבאית שלו כמעט ולא קיימת. הוא עבר מצבא ומדינה למצב של חוליות גרילה מקומיות".

עם זאת, איתם מזהיר מפני שאננות: "נכון שזה עדיין מציג איום, נכון שזה עדיין קיים. אני חושב שאסור להסתפק במצב הקיים". הוא מציע שני מהלכים מרכזיים להמשך: "אנחנו צריכים ליצור עוד שני דברים חשובים: אחד, להמשיך את האפשרות של הגירה מרצון והפרדת האוכלוסייה מחמאס. השני, שליטה מוחלטת בכל הסיוע ההומניטרי, כדי למנוע זליגה לחמאס".
בהתייחסו לאמירת הרמטכ"ל כי העמקת התמרון עלולה לסכן את החטופים, אמר איתם כי הסיכון הגדול יותר הוא לביטחון הלאומי. "הסיכון היותר גדול הוא הסיכון לביטחון הלאומי שלנו, ליכולת שלנו להמשיך לחיות פה בשקט. לא לאיזשהו פלסטר של כמה חודשים או שנה-שנתיים עד שחמאס יחזור לשלטון, אלא לדורות – לבנינו, לנכדינו, ליישובי העוטף".
לסיכום, קרא איתם למקבלי ההחלטות לעמוד במטרות המלחמה. "צריך לוודא שהדבר הזה קורה – שחמאס איננו גוף שלטוני. ועל זה אנחנו מתעקשים. גורלנו בידינו, אנחנו קובעים את עתידנו, ועם כל הכבוד לכולם, כולל הנשיא טראמפ, הביטחון שלנו הוא בידינו".
