accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל בפיקוד מרכז: זה התפקיד של כוחותינו ביהודה ושומרון

דביר כהן

דביר כהן

ד תמוז ה'תשפה (30.06.25)

5

4

like

1

dislike

הרמטכ״ל, רב-אלוף אייל זמיר, הגדיר משימה ברורה לכוחותינו ביהודה ושומרון: "לשמור על הביטחון, להגן על האזרחים ולחזק את ההגנה על ההתיישבות - ומנגד לא לקבל תופעות פסולות של קבוצות קיצוניות ואלימות" • זמיר אמר את הדברים בהערכת מצב שקיים בחטמ"ר שומרון עם מפקד פיקוד המרכז ומפקדים נוספים


הרמטכ״ל, רב-אלוף אייל זמיר, הגדיר היום (שני) משימה ברורה לכוחותינו ביהודה ושומרון: "לשמור על הביטחון, להגן על האזרחים ולחזק את ההגנה על ההתיישבות – ומנגד לא לקבל תופעות פסולות של קבוצות קיצוניות ואלימות".

זמיר אמר את הדברים בהערכת מצב ושיח שקיים בחטיבה המרחבית שומרון עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף יקי דולף ומפקדי החטיבות באוגדה: "אסור לאפשר התפתחות תופעות שעלולות להתדרדר לאנרכיה ולאובדן משילות".

"אם תופעות אלו לא יטופלו עכשיו, הן ילכו ויתפשטו. האסון לפתחנו ועל כן לצד גורמי הביטחון נדרש טיפול מערכתי מיידי בתופעה", הבהיר הרמטכ"ל, שנפגש בנוסף עם מפקדי גדודי המילואים הפועלים בגזרת יהודה ושומרון, הביע את הערכתו על כך שהם מתייצבים בכל פעם והדגיש כי תרומתם חיונית לשמירה על ביטחון המדינה.

maximize-image
images-count1+
אייל זמיר עם אבי בלוט | צילום: דובר צה"ל

"אני מצפה מכם למשמעת מבצעית ודריכות גבוהה מאוד. צריך להגן על האזרחים, ואתם עושים את זה בצורה מקצועית ומדוייקת", שיבח זמיר, וציין כי חלק מגדודי המילואים הוקפצו בהפתעה עם פרוץ מבצע ״עם כלביא״ כדי לחזק את ההגנה על ההתיישבות ועל הגזרה המזרחית.

רא"ל זמיר הוסיף: "מי שקובע את הנורמות זה אתם, ומה שמחזיק אותנו, זה הערכים שלכם והנורמות של צה״ל. כל מי שמנסה לפגוע בצה״ל, פוגע במדינת ישראל ובביטחונה. הנכס של עם ישראל זה אתם, המג״דים והלוחמים, מערך המילואים, זה מה שמחזיק אותנו, זו השדרה המרכזית".

"אני מודע לקושי, ולכך שהוא מתגבר. לא הייתה כמות כזאת של ימי מילואים במדינה", אמר הרמטכ"ל, "כמעט שנתיים, אנשים אזרחים שעולים על מדים, לוקחים את הנשק ויוצאים למשימות – הערכה רבה לכולכם. יש להמשיך במאמצים ההתקפיים לצד המאמצים ההגנתיים".

maximize-image
images-count1+
הרמטכ"ל עם מפקד מילואים | צילום: דובר צה"ל

לדברי זמיר, "יש פה הישגים בלתי רגילים, שהם תוצאה של מאמץ התקפי מתמשך. פירקנו תאי טרור וסיכלנו ראשי התארגנויות טרור – אלו מחבלים מסוכנים ביותר. עליכם להמשיך לרדוף אחריהם בכל מקום. אנחנו תוקפים בכל הזירות ולא מחכים שאיומים יגיעו אלינו. כמו בכל הזירות, גם באיראן, ישראל הוכיחה את נחישותה ומוכנותה לפעול להסרת איומים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News