בתיעוד בלעדי שאנו מפרסמים הערב (שני) לראשונה בחדשות 14, שלושה עבריינים מהעיירה חורה שבנגב ניסו לשדוד ג'יפ יוקרתי בלב באר שבע ובתום מרדף המשטרה הצליחה לסגור עליהם מעגל.
בתיעוד שאנו מפרסמים הערב, העבריינים חסמו ברמזור נהג מרצדס יוקרתית, נכנסו לתוך הרכב באקדחים שלופים, הצמידו אקדח לראש של הנהג והורו לו לנסוע. שוד לאור היום, לעיני העוברים והשבים.
הנהג התעשת במהירות וחייג למשטרה. מייד עם קבלת הפנייה, במוקד המשטרה הורו לשוטר הקרוב ביותר לצמצם לעבר האירוע. רס"ל נהוראי טובי, סייר בתחנת באר שבע, היה בפעילות באזור – וחתר לנקודת השוד.
בשלב מסויים העבריינים שלפו את בעל הרכב ממקומו ונמלטו עם רכב היוקרה לאזור המוסכים בעיר. לפתע הם זיהו את המשטרה שבעקבותיהם, ואחד מהם קפץ מהרכב וניסה לברוח מהמקום.
במהלך המרדף, השוטר טובי הבחין שהחשוד שנמלט הסתיר שני אקדחים במכנסיו, הוא לא חשש וחתר למגע. בשלב מסויים של המרדף הבחין טובי בשני אקדחים שהושלכו באוויר לחצר האחורית של אזור התעשייה על מנת לטשטש ראיות. הוא עצר את החשוד, ויחד עם שוטרים נוספים הוא אסף את הנשקים ועצר גם את שלושת החשודים הנוספים. נגד כל העבריינים האלה הוגשו כתבי אישום.
הפשיעה של עבריינים מהמגזר הבדואי בדרום היא תופעה שכיחה, מציאות עגומה שתושבי הדרום נאלצים לחיות לצידה. המשטרה אומנם עושה מאמצים גדולים למגר את התופעה אבל כנראה שצריך בנוסף טיפול עומק ברמה הלאומית של ההנהגה כדי להתמודד איתה.
