כלי תקשורת בצפון קוריאה פרסמו היום (שני) תיעוד ובו נראה המנהיג קים ג'ונג און עוטף ארונות קבורה בדגל הלאום, בטקס לציון שנה להסכם ההגנה ההדדי עם רוסיה. לפי הדיווחים, מדובר ככל הנראה בחיילים צפון קוריאנים שנהרגו במהלך הקרבות לצד רוסיה נגד אוקראינה.
האירוע התקיים בפיונגיאנג וכלל מופע גאלה חגיגי בהשתתפות אמנים מצפון קוריאה ומרוסיה. הרודן קים נראה "נרגש", עוצר ליד הארונות ומניח עליהם את ידיו. בקהל נראו צופים מוחים דמעות.
שרת התרבות הרוסית, אולגה ליובימובה, השתתפה אף היא בטקס. סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA מסרה כי האירוע נועד לבטא את "קשרי הידידות והמחויבות האמיתית בין העמים והצבאות של שתי המדינות, אשר נוצרו במחיר דמים".
הברית הביטחונית בין המדינות נחתמה ביוני אשתקד בין קים לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כעת מאשרות שתי המדינות פריסת כוחות צפון קוריאניים לצד צבא רוסיה, תוך שיבוח תפקידם ב"מתקפה לשחרור מחודש" של אזור קורסק.
