צה״ל הודיע היום (שני) כי אירגן מחדש את צירי הגישה למתחמי חלוקת הסיוע ההומניטרי ברצועת עזה, זאת במסגרת המתווה לחלוקת מזון וסיוע הומניטרי ברצועת עזה, המבוצע על-ידי החברה האזרחית האמריקאית, במטרה למנוע מהסיוע להגיע לידי ארגון הטרור הרצחני חמאס.

המטרה של השינויים, כפי שמסבירים בצה" היא למזער את החיכוך עם האוכלוסייה, ולוודא שהסיוע מגיע ליעדו. כדי להגשים מטרה זו, כוחותינו שינו את הצירים ומתחמי הסיוע.
בין הפעולות שנעשו, כוחותינו ביצעו גידור ותיחום המתחמים, הצבת שילוט הכוונה והתרעה, פתיחת צירי גישה נוספים, הקמת 'מכשולים' ומחסומים לכלי רכב, וכן התאמה פיזית של מבנה המתחמים כדי לאפשר תצפית מבחוץ על היקף חבילות הסיוע שנותרו מידי יום.

על בסיס הלקחים שנלמדו, הוחלט לסגור זמנית את מתחם הסיוע הראשון באזור ׳תל סולטאן׳, ולהקים בסמוך מתחם חלוקה חדש, שתוכנן כך שיצמצם את החיכוך עם האוכלוסייה וישמור על ביטחון הכוחות בשטח.

