accessibility-icon
share-icon
רמת הגולן | צילום: יונתן זינדל פלאש 90
רמת הגולן | צילום: יונתן זינדל פלאש 90

סער: "בכל הסכם שלום - הגולן יישאר חלק בלתי נפרד מישראל"

שירה קריפס

שירה קריפס

ד תמוז ה'תשפה (30.06.25)

11

5

like

0

dislike

שר החוץ גדעון סער אירח בירושלים את מקבילתו מאוסטריה ודן עמה במצב החטופים בעזה ובמבצע באיראן • סער הדגיש את מחויבות ישראל לעסקת חטופים ולהפסקת אש, אך הבהיר כי לא נקבל את תכתיבי חמאס • עוד אמר כי ישראל מעוניינת להרחיב את מעגל הסכמי אברהם ולצרף אליו גם את סוריה ולבנון


שר החוץ גדעון סער אירח היום (שני) במשרד החוץ בירושלים את שרת החוץ של אוסטריה, ביאטה מיינל-רייזינגר. בפגישתם דנו השניים על היחסים בין המדינות, המבצע הישראלי באיראן ועל מצב החטופים בעזה. בהמשך היום מתוכנן ביקור משותף באתר פגיעת הטיל בבת ים.

במסיבת עיתונאים משותפת אמר סער: "ישראל רצינית בכוונתה להגיע לעסקת חטופים ולהפסקת אש בעזה. אמרנו 'כן' להצעות של השליח האמריקני סטיב ויטקוף שוב ושוב. לצערנו, עד לרגע זה חמאס לא עשה זאת. כעת קריטי שאירופה תתמוך ביוזמה האמריקנית להפסקת אש ותנפץ את האשליות של חמאס. אם הפסקת אש זמנית תושג בהתאם להצעת ויטקוף – יהיה גם קל יותר לטפל במצב ההומניטרי״.

maximize-image
images-count1+
גדעון סער ושרת החוץ של אוסטריה ביאטה מיינל-רייזינגר | צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

סער הוסיף כי ישנם פערים משמעותיים בין עמדות הצדדים: ״אנו מסרבים לקבל את תכתיבי חמאס בנוגע לסיום המלחמה. חמאס רוצה לסיים את המלחמה תוך שהוא שומר על שליטתו ברצועת עזה. זה לא יאפשר ביטחון לישראל ולא יציבות אזורית".

לדברי שר החוץ: "חמאס מנסה להשתמש בחטופים כדי לכפות תוצאה כזו, אך אנו מחויבים להשגת יעדינו. אנו מעדיפים להשיג אותם באמצעים דיפלומטיים, אך אם זה לא יתאפשר – לא תהיה לנו ברירה אלא להשתמש באמצעים צבאיים. כל מדינה עם איום כה משמעותי סמוך לגבולה הייתה עושה זאת. אך נכון לעכשיו, חמאס ממשיך להחזיק ב-50 החטופים ומסרב להניח את נשקו״.

maximize-image
images-count1+
החתימה על הסכמי אברהם בבית הלבן, ספטמבר 2020 | צילום: רשתות ערביות

בנוגע למעגל השלום והנורמליזציה אמר סער: "שילמנו על המציאות החדשה במזרח התיכון בדמם של חיילינו ואזרחינו, אך מציאות זו יוצרת גם הזדמנויות. ישראל מעוניינת להרחיב את מעגל הסכמי אברהם. יש לנו עניין לצרף מדינות כמו סוריה ולבנון, שכנינו, למעגל השלום והנורמליזציה, תוך שמירה על האינטרסים החיוניים והביטחוניים שלנו. ישראל החילה את חוקיה על רמת הגולן לפני יותר מ-40 שנה ובכל הסכם שלום – הגולן יישאר חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל״.

עקבו אחרינו גם ב-Google News