אתמול התקיים דיון ביטחוני סודי ביותר בפני השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, בהשתתפות ראש הממשלה, ראש המוסד וראש אמ"ן. כל הנוכחים באולם חתמו על טופסי שמירת סודיות, אך בתוך שעות ספורות, עוד לפני השעה שמונה בערב, פרטי הדיון כבר הודלפו כמעט לכל כתב וכתבת בישראל. חשיפת סודות מדינה מדיון כה רגיש היא אירוע מטורף המצביע על טירלול מערכות מוחלט.
אני בטוח שהשופטת פרידמן-פלדמן – לא הייתה המדליפה. אני גם רוצה להאמין שהבוקר היא תודיע על פתיחה בחקירה. אם יש לה מעט כבוד למעמד בית המשפט ולאולם הדיונים שלה, עליה להורות למשטרה לאלתר לאסוף את הטלפונים של כל מי שנכח בדיון, לבדוק את התקשורת היוצאת ולבצע בדיקת פוליגרף לכל הנוכחים עוד היום. הם חתמו על שמירת סודיות – אין צורך ביותר מזה כדי להתחיל בחקירה.

האירוע החמור הזה הוא הזדמנות לבחון את הרחבת השימוש בפוליגרף במערכת המשפט. מי שחתם על הצהרת סודיות חייב לעמוד במילתו, ובמקרה של חשד להדלפה – להיבדק. המקרה הזה יכול להוות תקדים חשוב גם לאירועים אחרים שהתרחשו בין כותלי בית המשפט.
החקירה חייבת להיות מהירה, כי כל דחייה מהווה סכנה נוספת לביטחון המדינה. אי אפשר להתעלם מהעובדה שהפרקליטות נחשבת לאחד הגופים המדליפים ביותר במערכת. אסור לעבור על אירוע כזה לסדר היום.
