יומיים לאחר התקרית החמורה בגזרת בנימין, צה"ל מפרסם הערב (ראשון) את התחקיר אודות הירי שבוצע על ידי כוחותינו לעבר מספר מתיישבים. לאחר חילופי גרסאות וברקע הביקורת על כך שאין תיעודים מצד הצבא, בצה"ל הוציאו סרטון של סרן ל', מפקד מחלקה בגדוד 7114 שבו הוא מספר על ההתרחשויות באירוע.

לדבריו, "ביום שישי בתאריך ה-27 ליוני 25, בשעה 12:30 בלילה. בנסיעה שגרתית, לכיוון דרום, לכיוון רימונים, כוח של סיור של ארבעה חיילים, ובזמן הנסיעה התחילו לזרוק עלינו מספר אבנים מכיוון מזרח, מעבר למבתרים".
הוא טען: "אנחנו ביצענו פניית פרסה כדי לראות איפה החשודים נמצאים ולזהות אותם. עצרנו עצירה מוחלטת של הדוד, אחרי פניית פרסה. אני זיהיתי בין 10 ל-20 חשודים רעולי פנים שזורקים עלינו כמות רבה של אבנים".
החייל הוסיף: "לאחר מכן פתחתי את הדלת הדוד וביצעתי ירי של שלושה כדורים לעבר 60 מעלות, קו כוונות. לאחר ירי של שלושה כדורים, פרקנו פריקה רגלית והתחלנו סריקה, אני והצמ"ד שלי, לעבר החשודים, לחפש אותם. אבל לא מצאנו אותם".
בהתיישבות לא מקבלים את הדברים כמו שהם – וטוענים כי בצה"ל החליפו מספר גרסאות עד לערב זה. תחילה אמרו בצה"ל שלא בוצע ירי ובהמשך ציינו כי זהו כדור ספוג, למרות צילום ברור של קליע בפלג גופו העליון של הילד בן ה-14.

על פי גורמים בהתיישבות, הסרטון שפורסם על ידי הצבא התרחש שעתיים חצי לאחר מכן ובמרחק של קילומטרים ממקום האירוע. בהקשר לכך טוענים בהתיישבות כי סמוך לשעה 22:00 נכנס המג"ד עם אורות כבויים לעבר הגבעה, מדליק אורות באמצע הכביש ועוד לפני שמגיע בכלל למקום פותח באש ממרחק של כמה עשרות מטרים. לדברי התושבים, 2 נשקים לפחות ירו מעל ראשיהם.
לדבריהם, "המג"ד עולה בחזרה לג'יפ, דוהר איתו עד למרחק של מטרים בודדים מהתושבים, יורה עוד 3-4 כדורים ורק אחרי שמבין שמתועד – חודל מהירי החי ועובר לירי אלפ"ה בכינון ישיר.

"בדקות שלאחר מכן מאיים מפורשות כי "יהרוג את כולם", ומכוון על גופם נשק טעון עם סמן לייזר למרות שהבחורים אינם עושים דבר ואפילו לא מתנגדים למעצר. גם תושבים אחרים שמוזעקים למקום מחשש לפיקוח נפש נתקלים בירי מסיבי של רימוני גז והלם בלי שעשו דבר".

צבי סוכות על התקרית בבנימין: "הסתירו מהרמטכ"ל שהיה ירי חי"
על זריקת האבנים אמרו בהתיישבות: "יותר משעתיים תמימות לאחר מכן של אלימות מתמשכת שכללה ירי חי, החרמת פלאפונים שתיעדו ואיומים בנשק, סמוך לשעה 00:30, נזרקות לפי דובר צה"ל מספר אבנים על ג'יפ צבאי נוסף שמגיע לאירוע, ככל הנראה בידי נערים שזעמו על הירי שביצע המג"ד".
בהתיישבות תקפו: "גרסתו השקרית של המג"ד שדובר צה"ל מיהר להוציא לעיתונאים ב01 וחצי בלילה בליל השבת, הופרכה בינתיים לחלוטין. לא אלימות של נערים, לא דריסה ולא חנק, אלא השתוללות חסרת רסן, ירי ואיומים ברצח מצד המגד".
עוד אמרו: "בסרטון שהפיץ דו"צ אומר הקצין כי סבר שהזורקים ערבים וכשיצא לסריקות לא מצא דבר, בזמן שבאותם רגעים ממש מפרסם הכתב הצבאי דורון קדוש את ממצאי התחקיר הצה"לי בו דווקא מודה הקצין כי כשחתר למגע הבין מיד כי מדובר ביהודים".
הנער שנפצע במקרה עוד מאושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם ושמו לתפילה אסיף הלל בן אפרת.
