סגן השר אלמוג כהן התראיין לראשונה מאז ההודעה על התפטרותו מהממשלה, והסביר בתוכנית של שמעון ריקלין מדוע קיבל את ההחלטה. לדבריו, הוא עוזב את תפקידו בממשלה כדי לפעול מהכנסת ולקדם את הקמת שדה התעופה בנבטים.
"אני לא יכול לחוקק את זה כסגן שר", אמר כהן. "אני חייב לחזור לכנסת בשביל זה. הגב שלי מלא בצלקות כשהצלתי את הקואליציה הזאת יותר מפעם אחת, ואני גאה בזה, אבל אני לא מתכוון להתכופף בפני הדיפ-סטייט שמנצל את זה שראש הממשלה עסוק בעניינים ברומו של עולם", הוסיף.

כהן תקף בחריפות את מערכת הביטחון, שלדבריו פועלת מאחורי הקלעים לסכל את החלטת הממשלה: "לפני שלושה חודשים ראש מנהל התכנון רפי אלמליח הוזמן בסתר לקריה בתל אביב, וקציני חיל האוויר הסבירו לו למה החלטת הממשלה להקים שדה תעופה בנבטים לא נכונה. זה לא דיפ-סטייט על סטרואידים?".
עוד הוסיף כהן: "הקמת שדה תעופה בנבטים, ועצירה של שדה התעופה ברמת דוד כי מישהו רוצה לדאוג לקיבוצניקים – לא דאגו להם מספיק עד היום. כשאני חוזר לכנסת אני מחוקק את זה בקריאה שנייה ושלישית במליאה".

לדבריו, גם דיון שתוכנן בנושא ירד מסדר היום בניגוד להנחיות הממשלה: "ביום שלישי הקרוב היה אמור להיות דיון על נבטים. מה הם עשו? הורידו. מי נתן לכם אישור? מי נתן לכם הנחייה?".
כזכור, באפריל פורסם כי למרות התנגדות מערכת הביטחון, ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן השר אלמוג כהן הגיעו להסכמה עקרונית על הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים. עם זאת, גורמי ביטחון ממשיכים לנסות להשפיע על ראש הממשלה להקים את השדה במקום אחר בדרום. נתניהו הנחה את שרת התחבורה מירי רגב ואת מערכת הביטחון להציג בתוך חודש חלופות לשדה תעופה משלים בנגב.
