accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

בכיר בצה"ל לשעבר בטוח: כך נשבור את חמאס תוך שבועות

רבקה שורק

רבקה שורק

ג תמוז ה'תשפה (29.06.25)

13

21

like

1

dislike

בכיר בצה"ל לשעבר תקף את התנהלות הצבא והדרג המדיני וטען כי ישראל כובלת את ידי החיילים במגבלות לא הכרחיות: "אנחנו נלחמים ביד אחת ומספקים מים לחמאס ביד השנייה" • לטענתו, הדרך להכרעה ברורה: פינוי אוכלוסייה ממרחבי הלחימה והטלת מצור מלא


אל"ם במיל' חזי נחמה תיאר היום (ראשון) בריאיון ל"ישראל הבוקר" כיצד לדעתו יש לפעול בהמשך המערכה ברצועה: "צה"ל צריך לפנות את האוכלוסייה ממרחבי הלחימה ולהטיל מצור מלא על חמאס. ברגע שנעשה את זה – תוך שבועות בודדים המחבלים ירימו ידיים. העובדה שאנחנו מזרימים להם מים יום-יום זה פשוט מחדל".

נחמה טען כי מדינת ישראל מציבה בפני החיילים מגבלות שאינן קיימות בדין הלאומי, אשר מונעות ממנה להשיג את יעדי המלחמה, והדגיש: "כך לא נוכל להגיע להכרעת ארגון הטרור חמאס".

maximize-image
מחבלי חמאס | צילום: פלאש 90

לדבריו, "אנחנו ביד אחת נלחמים בהם, וביד אחת מספקים להם סיוע הומניטרי. בשבועיים האחרונים ראינו תמונות נוראיות של חזרת מאות משאיות ביום לידי חמאס עצמו – ולא כל הסיפורים על החברות האמריקאיות".

עוד אמר נחמה כי יש לו תחושה שצה"ל, ואף הדרג המדיני, פועלים כדי לערער את אמון הציבור באפשרות להשיג ניצחון, והדגיש: "אם נהיה מוכנים להשאיר את חמאס בעזה ביום שאחרי, במרחק נגיעה מנתיב העשרה, כרם שלום ויישובי עוטף עזה – זו תהיה בכייה לדורות. זה הפסד. הפסד במלחמה. אי אפשר לתאר את זה אחרת".

עקבו אחרינו גם ב-Google News