אל"ם במיל' חזי נחמה תיאר היום (ראשון) בריאיון ל"ישראל הבוקר" כיצד לדעתו יש לפעול בהמשך המערכה ברצועה: "צה"ל צריך לפנות את האוכלוסייה ממרחבי הלחימה ולהטיל מצור מלא על חמאס. ברגע שנעשה את זה – תוך שבועות בודדים המחבלים ירימו ידיים. העובדה שאנחנו מזרימים להם מים יום-יום זה פשוט מחדל".
נחמה טען כי מדינת ישראל מציבה בפני החיילים מגבלות שאינן קיימות בדין הלאומי, אשר מונעות ממנה להשיג את יעדי המלחמה, והדגיש: "כך לא נוכל להגיע להכרעת ארגון הטרור חמאס".

לדבריו, "אנחנו ביד אחת נלחמים בהם, וביד אחת מספקים להם סיוע הומניטרי. בשבועיים האחרונים ראינו תמונות נוראיות של חזרת מאות משאיות ביום לידי חמאס עצמו – ולא כל הסיפורים על החברות האמריקאיות".
עוד אמר נחמה כי יש לו תחושה שצה"ל, ואף הדרג המדיני, פועלים כדי לערער את אמון הציבור באפשרות להשיג ניצחון, והדגיש: "אם נהיה מוכנים להשאיר את חמאס בעזה ביום שאחרי, במרחק נגיעה מנתיב העשרה, כרם שלום ויישובי עוטף עזה – זו תהיה בכייה לדורות. זה הפסד. הפסד במלחמה. אי אפשר לתאר את זה אחרת".
