accessibility-icon
share-icon
צילום: ערוץ 14

בעקבות שינוי בהוראות הפתיחה באש: חשש כבד לחיי הלוחמים בעזה

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

ג תמוז ה'תשפה (29.06.25)

97

21

like

29

dislike

לוחמים ברצועת עזה מביעים תסכול כבד מהשינויים בהנחיות הפתיחה באש • לדבריהם, גם ירי הרחקה דורש אישור מג"ד, ו"אפילו כשעזתים מתקרבים, רק שמים רחפן ומכילים" • התחושה בשטח: חוסר גיבוי וניתוק


לוחמים ומפקדים הפועלים ברצועת עזה מביעים ביממה האחרונה תסכול עמוק נוכח הדיבורים על "עסקה בכל מחיר", שמגיעים דווקא בזמן שהם מסכנים את חייהם בלחימה בעומק שטח אויב.

אחד הלוחמים שפנה לחדשות 14 מהשטח תיאר: "קמנו לבוקר של שינוי בהנחיות. עד עכשיו היה מותר לירות ירי הרחקה על עזתים שמגעים ל־SDS, עכשיו אני בטנק רואה אותם מגיעים לשם בשעה שאסור להם ואנחנו פשוט שמים רחפן מעליהם ומכילים את האירוע".

הלוחם הוסיף וסיפר: "זה פשוט הזיה. גם בשביל ירי הרחקה, לא ירי על מנת להרוג אנחנו צריכים עכשיו לעלות מול המג"ד לקבל אישור". לדבריו, התחושה בשטח היא של חוסר גיבוי ושל פער בין הסיכונים היומיומיים של הכוחות לבין ההחלטות שמתקבלות בעורף.

תחושת המועקה מתעצמת לנוכח הדיווחים על שיקולים פוליטיים בעסקאות עתידיות והיעדר הכרה ציבורית באתגרי הלחימה המורכבים שמולם ניצבים הלוחמים בשטח.

עקבו אחרינו גם ב-Google News