שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק הגישה היום (ראשון) פנייה דחופה לחברי הקבינט הביטחוני המצומצם, והתריעה: "אי-מימוש תכנית ההפרדה ההומניטארית מונעת את השגת יעדי המלחמה, הניצחון הוא בהישג ידינו ממש".
במכתב ציינה השרה סטרוק כי "הקבינט כולו, מקצה לקצה, תמך בתוכנית ההפרדה ההומניטארית במתכונתה המלאה – הקמת תחנות חלוקה במרחבים סטריליים שרק בהם יינתן סיוע הומניטארי, ומניעת סיוע הומניטארי מכל סוג מחמאס".

השרה ציינה כי ממצאים מודיעיניים חד-משמעיים שהוצגו בוועדת המשנה מלמדים על התועלת העצומה שגורף חמאס מהסיוע ההומניטארי – תועלת כלכלית, שלטונית וצבאית – והוסיפה כי "מיד עם תחילת קידומה של התוכנית ניתן היה להבחין עד כמה היא משנה את כללי המשחק".
עם זאת, התריעה השרה סטרוק כי יישום ההפרדה ההומניטארית לא רק שלא קודם – אלא אף נסוג לאחור במהלך מבצע "עם כלביא". היא התריעה כי חיילי צה"ל "נאלצים להתמודד עם אזורים עמוסים באוכלוסייה אזרחית מחד, ועם לוחמי חמאס במלוא כוחם מאידך, בניגוד למה שדרשו כל חברי הקבינט ולסיכום ראש הממשלה באותו דיון".

במכתבה כתבה סטרוק כי למרות שנאמר בישיבת הממשלה שלא נכנס סיוע לחאן יונס – הנתון אינו נכון, וצירפה הוכחות. עוד התריעה כי קיימת פקודה האוסרת ירי לעבר מחבלי חמאס חמושים המלווים את משאיות הסיוע – וטענה כי "פקודה זו סותרת את כל מטרות המלחמה כולן".
בנוסף ציינה כי מטרת המלחמה שהוגדרה – השמדת היכולות הכלכליות והשלטוניות של חמאס – כלל לא קודמה, לא בהיבטי פגיעה ביעדי איש, לא בתשתיות שלטוניות אזרחיות ולא בשלילת אספקה אזרחית מכל סוג.

השרה סיכמה את דבריה: "כל עוד בשטח שנטען שישראל שולטת בו חמאס עדיין שולט באוכלוסיה – אין מדובר בשליטה אמיתית. ההפרדה ההומניטארית היא המפתח לניצחון בעזה, ניצחון שבהישג ידינו ממש, לו רק נדבוק ביישום ההחלטה בעקביות ובאופן מלא. כל גרירת רגליים מרחיקה אותנו מניצחון – ולצערי גם מביאה עימה נפגעים מיותרים. אני קוראת לכם לעמוד על המשמר, ולוודא מימוש מהיר של התכנית ושל יעדיה".
