בעקבות אסון הפומ"ה בשבוע שעבר, חברת הכנסת מהאופוזיציה יוליה מלינובסקי, סיעת "ישראל ביתנו", פנתה במכתב לשר הביטחון ישראל כ"ץ בבקשה להוציא משימוש צה"ל את הרכב המשוריין. "נגמש"י הפומ"ה מיושנים ולא מותאמים ללחימה והם ממש מלכודת מוות", כתבה.
"בשבוע שעבר כולנו קיבלנו את הבשורה המרה על נפילתם של שבעה מלוחמינו באסון הפומ"ה. בסדר היום המטורף שבו אנו חיים, אסור לנו לשכוח את החיילים שנפלו וחייבים למנוע את האסון הבא. נגמש"י הפומ"ה מיושנים ולא מותאמים ללחימה והם ממש מלכודת מוות והאבסורד שמערכת הביטחון ממשיכה להשתמש בכלי הזה ולסכן את חיילנו".
בשבוע שעבר כולנו קיבלנו את הבשורה המרה על נפילתם של שבעה מלוחמינו באסון הפומ"ה.
בסדר היום המטורף שבו אנו חיים, אסור לנו לשכוח את החיילים שנפלו וחייבים למנוע את האסון הבא.
נגמש"י הפומ"ה מיושנים ולא מותאמים ללחימה והם ממש מלכודת מוות והאבסורד שמערכת הביטחון ממשיכה להשתמש בכלי… pic.twitter.com/Eu11RqEgcj
— Yulia Malinovsky יוליה מלינובסקי (@YuliaMalinovsky) June 29, 2025
"חובתנו לחקור מה קרה באירוע הקשה הזה ולמנוע את המקרים הקשים הבאים", הדגישה, "פניתי לשר הביטחון כדי שיורה על בדק בית ויוציא משימוש את כל הכלים שלא עומדים בתקן. בנוסף קיימתי שיחה עם יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין על הסוגייה והתרשמתי שהוא מוכן להיכנס לעובי הקורה ולבדוק מבחינת הפיקוח הפרלמנטרי גם את המקרה עצמו וגם ללכת צעד קדימה בנוגע להצטיידות ולשימוש בפומ"ות".
"החיילים הגיבורים שלנו שומרים ומסכנים את עצמם עבורנו ומדינת ישראל מחוייבת לשמור עליהם".
