נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג פנה לשורדת השבי דניאלה גלבוע לאחר שהושפלה כשביקשה להיכנס לשירותים בבית קפה בתל אביב – וסורבה, ואמר: "התרגזתי מאוד לראות מה שעברת היום, זה כאב לי מאוד. מקווה שאנשים יגלו יותר רגישות – זה לא יזיק, במיוחד בימים קשים כאלה".
הרצוג שוחח הערב (שלישי) עם שורדת השבי דניאלה גלבוע, לאחר שפרסמה פוסט אישי המתאר תקרית לא נעימה שחוותה בבית קפה בתל אביב. נשיא המדינה פתח את השיחה ואמר: "התרגזתי מאוד לראות מה שעברת היום, זה כאב לי מאוד. אותו אדם יכול היה לומר: 'בואי כנסי את האורחת שלי'. כשאת מסבירה שהיית חטופה, צריך להתחשב בזה מאוד".

שורדת השבי הושפלה בבית קפה: "התנהגות שמזכירה לי את המחבלים"
"אני שולח לך חיבוק ותמיכה, ומקווה שאנשים יגלו יותר רגישות – זה לא יזיק בעם ישראל, במיוחד בימים קשים כאלה". בהמשך שאל הנשיא את דניאלה לשלומה וביקש לשמוע על תהליך השיקום שלה. דניאלה השיבה: "אני בסדר, מתחילה להרגיש שאני לאט-לאט משתקמת. אני רוצה להודות לך על זה שהתקשרת והתייחסת, זה ממש לא מובן מאליו".
אמה של דניאלה, אורלי, שנכחה בשיחה, הוסיפה: "קודם כל תודה רבה. קיבלתי היום המון תגובות מאנשים טובים. אני תמיד אומרת – העם שלנו הוא עם מדהים, עם לב רחב. יש כל כך הרבה טוב במדינה שלנו, בארץ ובחו”ל – מה שקרה היום לא מייצג את עם ישראל, וחשוב לא לשכוח את זה".

בעל בית הקפה מנסה להסביר את היחס המשפיל לשורדת דניאלה גלבוע
הנשיא סיכם: "את בת של מדינת ישראל, דניאלה. אני זוכר את הימים שכולנו דאגנו לך, ואני זוכר את המשפחה המדהימה שלך. ‘ואהבת לרעך כמוך’ – זה ערך שצריך ללוות אותנו, ובוודאי כלפי אנשים גיבורים כמוך וכמו שאר החטופים. נקווה לראות את כולם בבית הכי מהר שאפשר".
לקראת סיום השיחה, שיתפה דניאלה את הנשיא כי רק אתמול השתחררה מצה"ל – וכעת היא אזרחית מן המניין. הנשיא בירך אותה ואיחל לה הצלחה רבה בדרכה החדשה.
