חבר הכנסת חנוך מילביצקי הצהיר היום (שישי) בריאיון לעידו טאובר כי ניתן לסיים את המלחמה בעזה באירוע בזק, עם כיבוש מלא של הרצועה והטלת ממשל צבאי, אך טען: "לא קיבלו החלטה כזו לכבוש את הרצועה כי זה יפגע בסיכוי להשיב את החטופים או את חלקם".
"אין שאלה של יכולת צבאית", הסביר מילביצקי, "השאלה היא האם לקבל את ההחלטה על כל המשמעויות שלה. גם 'מרכבות גדעון' לא מסתיים בשליטה מוחלטת אלא בשליטה של 75% על שטחי עזה – זאת אומרת שאתה עדיין משאיר שטח שאתה לא שולט בו".

לדברי מילביצקי, "כל עוד אתה משאיר שטח שאתה לא שולט בו – חמאס שולט בו, אין ואקום. הדרך היחידה להכריע את חמאס היא כיבוש מלא של הרצועה, שליטה מלאה, משטר צבאי – ולהפסיק להכניס לשם ציוד עבור האויבים שלנו, בין אם זה אוכל ובין אם זה דברים אחרים".
